mboost-dp1

AD Script

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
13. okt. 2008 11:03
Halløj derude..

Så sidder jeg igen med en crap opgave i Active Directory...

Det er sådan så jeg har x antal brugere som har en email under "General"-fanebladet i AD - MEN, den email er ikke den samme som er primary under "Email Adresses"-fanebladet..

Er der nogen der har et script der kan søge og rette dette i AD? Eller blot kender en metode til at dumpe alle i AD hvor ovenstående er tilfældet, til en excel fil eller noget i den stil?

PFT!
Gravatar #2 - Stewart
16. okt. 2008 06:49
Der findes noget der hedder EZADScriptomatic, som er lidt en hjælp til at scripte i AD.

Jeg ved ikk om du kan bruge det men du kan da prøve ?

LINK
Gravatar #3 - Magten
16. okt. 2008 07:51
Det vil jeg prøve at kigge på det :)

Takker! :)
Gravatar #4 - Stewart
16. okt. 2008 08:20
hmm.. sad lige og kiggede i mit AD, hvis jeg ændre emailen under "General"-fanebladet så ændre den også sig inde under "Email Addresses"-fanebladet, og omvendt.

ScreenShot 1
ScreenShot 2

du kan jo evt. tjekke om den selv ændre sig hvis du ændre den ene af dem så burde det ikk være så svært at lave et script der kan rette det.
Gravatar #5 - Magten
16. okt. 2008 08:47
Det gør det også her - problemet er at vi har fået et nyt intranet, som hver nat opdaterer vores AD med info såsom email adresser.

Jeg har prøvet at tale for der bliver kodet ind i intranettet at den også sætter primary email, men det vil "man" ikke have :(

Ellers må lærlingen igang med en slave opgave :P
Gravatar #6 - Stewart
16. okt. 2008 09:08
hmm.. så er jeg ikk sikker på at jeg ved helt hvad det er at du vil have..?
Gravatar #7 - Magten
16. okt. 2008 10:18
Problemet er at når vores intranet opdaterer vores AD, så opdaterer den kun email'en under "General", og ikke under Email-Adresses (det er åbenbart kun når man gør det manuelt den opdaterer det begge steder?!).

Så hvis brugeren under "Email-Adresses" står med en anden email som primary, end den Intranettet smider under "General", så konflikter det i Exchange Default Offline Address List, og brugeren bliver undladt i Offline Address List opdateringen - hvilket resulterer i at man ikke kan finde dem i adressebogen.

Det jeg så gerne ville have, var et udtræk fra AD med brugernes email som står under "General" og så den der står til primary under "Email Adresses".

Er lidt svært at forklare, så håber det er forståeligt =)
Gravatar #8 - Stewart
16. okt. 2008 10:28
Det her script fortæller brugernavn + email, men jeg er ikke helt klar over hvor henne den tager emailen fra, så det kan du jo lige teste for mig :D

group = ""
Set objGroup = GetObject _
("LDAP://CN=" & group & ",OU=Users,DC=consoto,DC=com")

For Each objMember in objGroup.Members
Wscript.Echo objMember.sAMAccountName & vbTab & objMember.mail
Next
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login