mboost-dp1

S: DVB-T antenne + samlefilter

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
1. aug. 2008 10:16
Jeg sælger følgende sæt, da jeg ikke har en DVB-T tuner mere.

Aktiv DVB-T indendørs antenne Horizontal+Vertikal:
König KN-DVBT-IN60
Den har nogle få ridser, men virker upåklageligt. Org. emballage medfølger.

K54 samlefilter:
Triax SCF 54/15 A3
Filteret samler to signaler til et, så man kan både modtage det analoge signal fra f.eks. fællesantenne og det digitale signal fre DVB-T antennen. Kanal 54 fra f.eks. fællesantenne bliver sorteret fra. Filteret er passivt.
Følgende DVB-T sendemaster (DR1, DR2, DR Update og TV2) anvender kanal 54:
Hedensted
Kolding
Varde
Vejle

Samlefilteret har kabler påmonteret, og der følger 3 ekstra F-konnektorer med. kabellængderne er som følger:
Analog -> samlefilter = 90cm
Digital -> samlefilter = 245cm
Samlefilter -> TV = 90cm

Sættet er kun et halvt år gammelt. Kvittering på antennen medfølger.

HBO 200,- + porto
Gravatar #2 - vandfarve
1. aug. 2008 10:33
Jeg er interesseret i sættet, men jeg skal lige gøre op med mig selv, om jeg overhobvedet har brug for det.

Hvor kan man placere antennen? Skal det være tæt ved vinduer, eller kan den godt stå ved ens tv? Desuden, oplevede du nogle komplikationer ved opsætningen af sættet, eller kørte det bare på skinner?
Gravatar #3 - Dreadnought
1. aug. 2008 15:46
Jeg bor i en taglejlighed med eternittag. (Aner ikke om det er godt eller skidt.) Der var der af og til dårligt signal når den stod ved TV'et, men det skulle også igennem en masse andre lejligheder. Så jeg klistrede den fast til et vindue som kunne åbnes så den pegede mod senderen. Men det var ikke nødvendigt, den kunne godt modtage selvom den pegede ca. 70-75 grader ved siden af. Dog undtagen hvis det var tåget eller regnvejr, så havde den problemer.
Hvad angår samlefilteret var der en lille smule sne på de to kanaler rundt om kanal 54. (kanal 53 og 55) Men ikke noget der var til gene.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login