mboost-dp1

ZEPTO inkompatibel med XP?

Gå til bund
Gravatar #1 - Freakzter
21. aug. 2007 16:50
Hey folkens, skriver fordi jeg de sidste par dage har kigget på bærbare computere. Leder efter en lækker lille sag med en max skærmstørrelse på 14.1" og faldt så, efter et tip fra en kammerat, over ZEPTOs bærbare. Brugte en times tid i dag på at kigge deres forskellige 'basic' modeller igennem og valgte 3414W som kun er 14.1". Efter at have konfigureret den til det jeg nu ønskede blev jeg chokeret over at læse at computeren simpelthen ikke understøttede xp, men selvf. vista..... woot wot wooooooooot ?!?!??! Ud fra min viden om hardware kunne jeg slet ikke få dette til at hænge sammen og ringede derfor med det samme til zepto og spurgte efter om det virkeligt kunne passe eller det bare var fordi at de ikke solgte xp med deres nyeste model. Jeg fik med det samme svar på at dette simpelthen ikke var muligt pga. hardwarens opbygning der gjorde at xp ikke kunne finde ud af 'noget med driverne' hvilket i mine ører bare lød som varm luft, men da det alligevel er tæt på 10k har jeg ikke tænkt mig bare at overhøre deres formaninger og så stå med et produkt jeg ikke kan bruge som jeg havde håbet. Så derfor ville jeg høre om der var nogen herinde der kunne be- eller afkræfte dette? Tak på forhånd fellow geeks....
Gravatar #2 - trylleklovn
21. aug. 2007 16:52
Kræver dit brug XP da?
Gravatar #3 - Freakzter
21. aug. 2007 16:54
Ja har brugt vista i en uge på en kammerats bærbar og det nægter jeg simpelthen at have på min egen :P
Gravatar #4 - trylleklovn
21. aug. 2007 17:00
Så er det jo dig, der er inkompatibel :P

Men tvivler på den har noget vista specifik hardware, det skulle være underligt om en hardware producent allerede skulle fremstille et sådan produkt.
Gravatar #5 - Freakzter
21. aug. 2007 17:05
Desværre trylle, den får du ikke lov til at klistre på mig :P
Jeg er forbruger og kan derfor, per definition, ikke være inkompatibel. Produktet kan dog have en anden målgruppe i øjnene, men det vælger jeg så at se bort fra :P

men men...

Det var præcis det samme jeg tænkte. Selvom jeg konfigurerede den med et DX 10 kort ville dette jo sagtens kunne køre med DX 9 drivere og eller synes jeg ikke den havde noget nyt under solen.
Core 2 Duo
DDRII RAM
BT 2.0
SATA disk
DVD brænder
nVidia 8400M GS GFX
Webcam
Und so weiter.....

Pretty standart stuff?
Gravatar #6 - Bjørn
26. aug. 2007 20:11
Se evt:
http://newz.dk/forum/hardware/zepto-znote-3215w-72...
og
http://newz.dk/forum/hardware/zepto-hustle-72179

I sidste tråd skriv jeg bla(#12)

De ting som primært ikke virkede under Vista uden driver installeret var ethernet, genvejs knapperne, gf kortet og lidt andre små ting.
Gravatar #7 - KaW
26. aug. 2007 20:22
Det med Vista specifikt grafikkort har vi fået løst her.
Gravatar #8 - Bjørn
26. aug. 2007 20:35
Det tog også lidt tid i tråden kan jeg se :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login