mboost-dp1
Vudering af ny computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Nu skal det være. Den gamle maskine er ved at være godt slidt og laver nogen underlige ting en gang i mellem. Så tiden må være inde til en ny computer. Da jeg ikke har fulgt så meget med på hardware markedet de sidste år, ville det være rart med lidt råd om sammensætningen. Følgende sammensætning er det jeg sådan lige umiddelbart har tænkt på:
CPU: Intel Core 2 duo E6400
Motherboard: MSI 975X Platinum PowerUp Edition
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB S-ATA II
RAM: OCZ Enhanced Latency 2 x 512 MB
Kabinet: Antec Solution SLK3000B-EU
PSU: Chill Innovation CP-450A3
Grafikkort: Sapphire RADEON X1950 PRO (Begrænset version)
Skærm: BenQ FP92W (Sølv / Sort)
Floppy drev og DVD-brænder bliver kanibaliseret fra den gamle maskine.
Samlet pris ca. 9200 uden fragt.
Ser det fornuftigt ud?
Maskinen skal bruges til allround brug. Spiller ikke det store. Men det er nu rart at slappe af til en gang i mellem.
Budgettet ligger på maks 10.000.- så der er stadig lidt rum til evt. forbedringer.
CPU: Intel Core 2 duo E6400
Motherboard: MSI 975X Platinum PowerUp Edition
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB S-ATA II
RAM: OCZ Enhanced Latency 2 x 512 MB
Kabinet: Antec Solution SLK3000B-EU
PSU: Chill Innovation CP-450A3
Grafikkort: Sapphire RADEON X1950 PRO (Begrænset version)
Skærm: BenQ FP92W (Sølv / Sort)
Floppy drev og DVD-brænder bliver kanibaliseret fra den gamle maskine.
Samlet pris ca. 9200 uden fragt.
Ser det fornuftigt ud?
Maskinen skal bruges til allround brug. Spiller ikke det store. Men det er nu rart at slappe af til en gang i mellem.
Budgettet ligger på maks 10.000.- så der er stadig lidt rum til evt. forbedringer.
Jeg ville give den en ekstra GB ram, da styresystemer og programmer med tiden er blevet mere og mere RAM liderlige.
PSU'en ville jeg skifte ud med en Antec NeoHE 500EC
Super stabil, har den selv, og så kan man pille alle de størmstik at man ikke skal bruge :)
PSU'en ville jeg skifte ud med en Antec NeoHE 500EC
Super stabil, har den selv, og så kan man pille alle de størmstik at man ikke skal bruge :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.