mboost-dp1
Via EPIA EK eller andet dual-lan
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Er ved at skulle sammensætte en lille server der bl.a. skal fungere som router. Derfor vil det være optimalt med et bundkort med to netkort på som default, så man stadig har en PCI port fri til et evt. wlan.
Via EPIA EK ser ud til fint at kunne klare opgaven, men jeg kan simpelthen ikke finde nogen forhandlere af disse kort i Danmark. Skal man virkeligt til udlandet for at købe et af disse kort?
Hvis der nu skulle være nogen der havde et forslag til en helt anden mini løsning (lavt strømforbrug og dB niveau er højeste prioritet though), så er jeg lutter øren.
Via EPIA EK ser ud til fint at kunne klare opgaven, men jeg kan simpelthen ikke finde nogen forhandlere af disse kort i Danmark. Skal man virkeligt til udlandet for at købe et af disse kort?
Hvis der nu skulle være nogen der havde et forslag til en helt anden mini løsning (lavt strømforbrug og dB niveau er højeste prioritet though), så er jeg lutter øren.
Ja, det er jo ikke helt nemt at få Mini-ITX udstyr, her i landet ;(
Jeg tror det bedste bud er at handle hos mini-itx.com da de har forskelligt udstyr, bl.a. EPIA EK.
Opserver at 800MHz udgaven er fanless, mens 1GHz udgaven ikke er det, samt at man med fordel kan vælge en Samsung SSD harddisk, bare for at få den til at holde helt kæft :)
Hvor man køber den HD, har jeg dog ikke den fjerneste ide om ;(
Jeg tror det bedste bud er at handle hos mini-itx.com da de har forskelligt udstyr, bl.a. EPIA EK.
Opserver at 800MHz udgaven er fanless, mens 1GHz udgaven ikke er det, samt at man med fordel kan vælge en Samsung SSD harddisk, bare for at få den til at holde helt kæft :)
Hvor man køber den HD, har jeg dog ikke den fjerneste ide om ;(
UNGH!
Så skal du da have dig en soekris (når du er træt af den sender du den bare til mig).... Nammenam... Og så er de slet ikke så dyre...
http://www.soekris.com/
Så skal du da have dig en soekris (når du er træt af den sender du den bare til mig).... Nammenam... Og så er de slet ikke så dyre...
http://www.soekris.com/
The net4801 is a compact, low-power, low-cost, advanced communication computer, based on a 266 Mhz 586 class Geode single chip processor. It has three 10/100 Mbit Ethernet ports, up to 128 Mbyte SDRAM main memory and uses a CompactFlash module or a 2.5" hard drive for program and data storage. It can be expanded using a MiniPCI type III board and a low-power 3.3V standard PCI board. It also offers a USB 1.1 interface and environmental monitoring. It has been designed as a higher performance upgrade to the net4501 and is software and form factor compatible
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.