mboost-dp1
VHS til DVD?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Ey. :)
Jeg står i den sitiuation, at jeg har en ufattelig samling gamle VHS-film. Samtidig er det også på tide, at få sig en ordentlig DVD-optager. (Med HDD...) Jeg vill så høre, om en almindelig DVD-optager kan optage fra VHS til DVD, hvis den er forbundet med en seperat VHS-afspiller?
F.eks. denne her:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=139970
Mvh. Slane
Jeg står i den sitiuation, at jeg har en ufattelig samling gamle VHS-film. Samtidig er det også på tide, at få sig en ordentlig DVD-optager. (Med HDD...) Jeg vill så høre, om en almindelig DVD-optager kan optage fra VHS til DVD, hvis den er forbundet med en seperat VHS-afspiller?
F.eks. denne her:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=139970
Mvh. Slane
hvis DVD optageren har input der matcher VHS'ens output så ja, ellers skal du have en omformer imellem :)
okay takker. :)
Well, hvordan ved jeg om der er et sådan input, eller ret og sagt hvad hedder det? =)
Well, hvordan ved jeg om der er et sådan input, eller ret og sagt hvad hedder det? =)
Det kræver bare et SCART stik mellem video og DVD recorder, hvis DVD recorderen ikke har SCART, kan der bruges et omformerkabel fra SCART til composit video (RCA stik), som fås for en billig penge i alle elektronikforretninger.
Vær dog opmærksom på at ting som f.eks. film ikke altid kan kopieres, da de indeholder nogle signaler som forstyrrer optagelsen - også kaldet Macrovision.
Hvis dette giver problemer, skal man have et lille kredsløb imellem, kan ik huske hvad det hedder
Vær dog opmærksom på at ting som f.eks. film ikke altid kan kopieres, da de indeholder nogle signaler som forstyrrer optagelsen - også kaldet Macrovision.
Hvis dette giver problemer, skal man have et lille kredsløb imellem, kan ik huske hvad det hedder
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.