mboost-dp1
Valg af IBM/Lenovo ThinkPad
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej alle...
Jeg er på udkig efter en bærbar computer, som skal kunne tåle, at blive transporteret mellem mit hjem og skole/arbejde/venner. Jeg skal selvfølgelig nok passe på den, men den skal tåle at blive brugt.
Her er mine krav til den:
- Maks. 14,1" skærm, helst 4:3 format
- Skal være solid, driftsikker og holdbar
- Batterilevetid på min. 3 timer ved kontorbrug
Jeg skal primært bruge maskinen til kontorbrug (Office, Internet, e-mail, musik, film og billedredigering en yderst sjælden gang). Den skal ikke bruges til spil, måske lige pånær af CS en sjælden gang. Men intet mere krævende.
Jeg har kigget en del på IBM/Lenovo's ThinkPads da det jo lader til, at de både er kraftige, stabile og robuste. Jeg har intet kendskab til ThinkPads udover hvad jeg har læst, men har altid haft billigere computere. Nu har jeg dog lidt overskud i økonomien og vil derfor gerne have en ny og virkelig lækker bærbar computer. Jeg har derfor kigget en del på de to nedenstående maskiner.
IBM/Lenovo T61 (ND21FMD):
- Intel Core 2 Duo T7500 2.2 GHz
- Intel Mobile PM965 Express (800 MHz) Chipset
- 2048 MB DDR2 PC-5300 667 MHz RAM
- 14,1" WXGA+ 1440 x 900 pixels (16:9 format)
- 160 GB SATA 5400 RPM HDD
- 128 MB NVidia Quadro NVS 140M
- Windows Vista Business
IBM/Lenovo T60
- Intel Core Duo 1.83 GHz
- Mobile Intel PM945 Express (667 MHz) Chipset
- 1028 MB DDR2 PC-5300 667 MHz RAM
- 14,1" SXGA+ 1400 x 105 pixels (4:3 format)
- 100 GB SATA 7200 RPM HDD
- 128MB ATI Mobility Radeon X1400
- Windows XP Professional
Begge maskiner syntes jeg ser dejlige og gode ud og der er jo ingen tvivl om, hvilken som er den kraftigste og nyeste. Dog finder jeg T60'eren meget attraktiv pga. dens smallere design/format og den vil nemt kunne klare de opgaver jeg skal bruge den til.
Jeg er virkelig i tvivl om, hvilken en jeg skal vælge og jeg har læst en masse om begge på Internettet, men kan stadig ikke beslutte mig.
Derfor har jeg disse spørgsmål:
- Er der står forskel på byggekvaliteten mellem T60 og T61 ?
- Er T61 i 16:9 format meget bredder end T60 i 4:3 format ?
- T61'erens skærm er ikke centreret, er det er irritationsmoment ?
Jeg har en Fujitsu-Siemens med 12,1" skærm, som jeg vil bruge når jeg skal være super mobil. Jeg er ret opsat på, at det skal være en af de to og der er selvfølgelig også en prisforskel, hvor T60'eren faktisk er 1000 kroner dyrere (ca. 11.000 vs. 12.000 kroner). Men jeg er villig til, at betale de 1000 kroner mere, hvis T60'eren er den helt rigtige maskine for mig.
Håber der er nogle, som kan hjælpe mig med mit "lille problem".
Med venlig hilsen
Jakob Laursen
Jeg er på udkig efter en bærbar computer, som skal kunne tåle, at blive transporteret mellem mit hjem og skole/arbejde/venner. Jeg skal selvfølgelig nok passe på den, men den skal tåle at blive brugt.
Her er mine krav til den:
- Maks. 14,1" skærm, helst 4:3 format
- Skal være solid, driftsikker og holdbar
- Batterilevetid på min. 3 timer ved kontorbrug
Jeg skal primært bruge maskinen til kontorbrug (Office, Internet, e-mail, musik, film og billedredigering en yderst sjælden gang). Den skal ikke bruges til spil, måske lige pånær af CS en sjælden gang. Men intet mere krævende.
Jeg har kigget en del på IBM/Lenovo's ThinkPads da det jo lader til, at de både er kraftige, stabile og robuste. Jeg har intet kendskab til ThinkPads udover hvad jeg har læst, men har altid haft billigere computere. Nu har jeg dog lidt overskud i økonomien og vil derfor gerne have en ny og virkelig lækker bærbar computer. Jeg har derfor kigget en del på de to nedenstående maskiner.
IBM/Lenovo T61 (ND21FMD):
- Intel Core 2 Duo T7500 2.2 GHz
- Intel Mobile PM965 Express (800 MHz) Chipset
- 2048 MB DDR2 PC-5300 667 MHz RAM
- 14,1" WXGA+ 1440 x 900 pixels (16:9 format)
- 160 GB SATA 5400 RPM HDD
- 128 MB NVidia Quadro NVS 140M
- Windows Vista Business
IBM/Lenovo T60
- Intel Core Duo 1.83 GHz
- Mobile Intel PM945 Express (667 MHz) Chipset
- 1028 MB DDR2 PC-5300 667 MHz RAM
- 14,1" SXGA+ 1400 x 105 pixels (4:3 format)
- 100 GB SATA 7200 RPM HDD
- 128MB ATI Mobility Radeon X1400
- Windows XP Professional
Begge maskiner syntes jeg ser dejlige og gode ud og der er jo ingen tvivl om, hvilken som er den kraftigste og nyeste. Dog finder jeg T60'eren meget attraktiv pga. dens smallere design/format og den vil nemt kunne klare de opgaver jeg skal bruge den til.
Jeg er virkelig i tvivl om, hvilken en jeg skal vælge og jeg har læst en masse om begge på Internettet, men kan stadig ikke beslutte mig.
Derfor har jeg disse spørgsmål:
- Er der står forskel på byggekvaliteten mellem T60 og T61 ?
- Er T61 i 16:9 format meget bredder end T60 i 4:3 format ?
- T61'erens skærm er ikke centreret, er det er irritationsmoment ?
Jeg har en Fujitsu-Siemens med 12,1" skærm, som jeg vil bruge når jeg skal være super mobil. Jeg er ret opsat på, at det skal være en af de to og der er selvfølgelig også en prisforskel, hvor T60'eren faktisk er 1000 kroner dyrere (ca. 11.000 vs. 12.000 kroner). Men jeg er villig til, at betale de 1000 kroner mere, hvis T60'eren er den helt rigtige maskine for mig.
Håber der er nogle, som kan hjælpe mig med mit "lille problem".
Med venlig hilsen
Jakob Laursen
Hvad mener du med, at skærmen på T61'eren ikke er centreret?
Anyways, ydelsesmæssigt er T61 både nyere, hurtigere og bedre. Den bruger mindre strøm, larmer mindre og har en mindre varmeudvikling.
her kan du desuden se de andre større forskelle på T60 og T61.
Men umiddelbart så ville jeg vælge 61'eren, og forskellen på wide og alm. er ikke den store, kan dog ikke lige finde de præcise mål på dem.
Anyways, ydelsesmæssigt er T61 både nyere, hurtigere og bedre. Den bruger mindre strøm, larmer mindre og har en mindre varmeudvikling.
her kan du desuden se de andre større forskelle på T60 og T61.
Men umiddelbart så ville jeg vælge 61'eren, og forskellen på wide og alm. er ikke den store, kan dog ikke lige finde de præcise mål på dem.
Jeg sidder selv med en T60, og jeg ville vælge den i forhold til T61 - netop fordi jeg ikke bryder mig om widescreen, samt den lille "kant" den får på hver side af tastaturet - Det er jo grimt!
Men ja, T61 har klart bedre spec's, såå... Hvad med prisforskellen på de to? Er den stor eller?
Men ja, T61 har klart bedre spec's, såå... Hvad med prisforskellen på de to? Er den stor eller?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.