mboost-dp1
Trådløs digital sender/modtager
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Nogen der kender noget til hvordan man bygger en trådløs sender & modtager som kan sender og modtage digitale signaler? Hvis det er muligt ville en frekvensmodulering være at foretrække.
Jeg vil lave et trådløs status LCD display til min computer, men jeg har ikke kunnet finde noget på google som jeg kunne bruge (nok mest fordi jeg ikke kender de rigtige termer).
Systemet skal være et "homebrew"-set så jeg selv kan scalere det til mine behov (rækkevidde på +30 m indendørs, 9V til LCD, og helst ikke større end Alca-mursten, dvs. lommestørrelse :)
Jeg vil lave et trådløs status LCD display til min computer, men jeg har ikke kunnet finde noget på google som jeg kunne bruge (nok mest fordi jeg ikke kender de rigtige termer).
Systemet skal være et "homebrew"-set så jeg selv kan scalere det til mine behov (rækkevidde på +30 m indendørs, 9V til LCD, og helst ikke større end Alca-mursten, dvs. lommestørrelse :)
Har du set efter på www.brinck.dk De har mange nørdede ting og kan bestille endnu flere hjem:-) Men du må jo nok være forberedt på at du skal have gang i noget VHDL programmering, hvis du skal have et display til at vise noget fornuftigt, udfra dine egne specs. Men projektet lyder da sjovt, måske man selv skulle forsøge sig ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.