mboost-dp1
strømforsyning opfører sig lidt sjovt
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
jeg har et problem, jeg har lige købt nyt kabinet + strømforsyning. Før jeg købte dette havde jeg en 300W størmforsyning til en T-bird 1200 og Asus a7m266.
Nu har jeg så fået købt en 400W da jeg går og venter på en pentium4.
Så er problemet det at når jeg slutter strømforsyningen til og kommer ind i windows slukker compen nogle gange helt tilfældigt, dette ses mest når jeg går ind i et spil som CS / Warcraft 3 eller bare åbner IRC nogle gange..
Jeg ved ik rigtig hvad problemet kan være, men til jeres information har jeg 4 kølere tilsluttet, 2 cd-rom dreve, 2 harddiske.
jeg har prøvet at hente nogle forskellige programmer for at se om voltage i nogle af dele var for høje, men det blev jeg ik meget klogere af..:
+12V = 12.22V
-12V = 12.20V
+5V = 4.84V
-5V = -5.00V
Core = 1.78V (markeret rød i programmet)
Aux = 2.45V (markeret rød i programmet)
I/O = 3.14V
Håber på at nogle kan komme med en ide til hvad jeg kan gøre..
jeg har et problem, jeg har lige købt nyt kabinet + strømforsyning. Før jeg købte dette havde jeg en 300W størmforsyning til en T-bird 1200 og Asus a7m266.
Nu har jeg så fået købt en 400W da jeg går og venter på en pentium4.
Så er problemet det at når jeg slutter strømforsyningen til og kommer ind i windows slukker compen nogle gange helt tilfældigt, dette ses mest når jeg går ind i et spil som CS / Warcraft 3 eller bare åbner IRC nogle gange..
Jeg ved ik rigtig hvad problemet kan være, men til jeres information har jeg 4 kølere tilsluttet, 2 cd-rom dreve, 2 harddiske.
jeg har prøvet at hente nogle forskellige programmer for at se om voltage i nogle af dele var for høje, men det blev jeg ik meget klogere af..:
+12V = 12.22V
-12V = 12.20V
+5V = 4.84V
-5V = -5.00V
Core = 1.78V (markeret rød i programmet)
Aux = 2.45V (markeret rød i programmet)
I/O = 3.14V
Håber på at nogle kan komme med en ide til hvad jeg kan gøre..
Hmm... Din +5 V er lav, men monitor programmer har det med at vise forkert. Har du adgang til et voltmeter, så prøv at mål spændingen efter i et af stikkene til harddisken. Hvad ligger din +3.3 V på? Slukker den, eller rebooter den bare? Prøv at check om spændingerne falder når har et grafik intensivt spil kørende, hvis den gør det er psu'en for ringe. Mange spil kan minimeres hvis du ctrl+alt+delete'r, prøv at tjek om +5 V falder yderligere. Det lyder meget som om din nye PSU er for dårlig. Effekt opgivelser på PSU'er er tit som effekt opgivelser i Bilka. De opgiver effekten som summen af max effekten på samtlige rails, men opgiver enten slet ikke, eller forkert, hvor meget man kan trække hvis alle rails er belastede samtidig.
Asus' egen monitor program kan lave en log fil, prøv at sætte den til at polle så tit som muligt og start et spil, når du booter næste gang kan du se i loggen om spændingen er faldet ved load af spillet...
Prøv evt. at tjekke om stikket er sat ordentligt på, hvis der er lidt luft kan der stå en lysbue mellem kontaktfladerne, og når du belaster* strømforsyningen yderlige vil modstanden blive for stor og bundkortet kan ikke holde liv i alle enheder og genstarter....
* fx. grafikkort, brug af hdd og cd-rom drev på samme tid osv.
Prøv evt. at tjekke om stikket er sat ordentligt på, hvis der er lidt luft kan der stå en lysbue mellem kontaktfladerne, og når du belaster* strømforsyningen yderlige vil modstanden blive for stor og bundkortet kan ikke holde liv i alle enheder og genstarter....
* fx. grafikkort, brug af hdd og cd-rom drev på samme tid osv.
Det kan også være en løs forbindelse. Hvis du f.eks vrider meget i stikket, eller hvis du har en tilsluttet harddisken med et Y-Kabel, kan der være en løsforbindelse.
Det kunne også være en ødelagt ram-block som laver fejl, min spand genstartet også mens jeg kørte spil, og store programmer, engang indtil jeg tog en af ram-blockene af så kørte det normalt igen
Det kunne også være en ødelagt ram-block som laver fejl, min spand genstartet også mens jeg kørte spil, og store programmer, engang indtil jeg tog en af ram-blockene af så kørte det normalt igen
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.