mboost-dp1
Strømbesvarende, støjsvag server pc
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg overvejer, at købe en pc (formodentligt i januar). Jeg har tænkt mig at bruge den til at eksperimentere med, derunder prøve at installere forskellige GNU/Linux distributioner, GNU Hurd og evt. FreeBSD... Det primære formål er dog, at bruge den som privat server, hvor jeg kan prøve at sætte en web-server, fil-server og mail-server op på. Jeg har også tænkt mig at købe et tv-tuner kort og sætte til den, så den kan erstatte vhs bånd (hader at skulle indeksere vhs bånd manuelt...), og sætte noget MythTV eller lignende på.
Jeg har ingen planer om, at proppe noget indhold på, som kan have nogen interesse for andre end mig, så load på den bliver minimalt. Jeg har heller ingen planer om, at proppe spil på den af nogen art. Således bliver evt. encoding af ting optaget fra fjernsynet nok det, der sætter de største krav til harddisk plads og performance.
Den skal helst have minimalt strømforbrug, være støjsvag og må gerne være relativt lille. ;) Jeg håber at holde prisen for maskinen under omkring 5000 kr. (har dog mere, hvis der gode argumenter for det).
Håber der er nogen, der har nogen gode råd... evt. også til et tv-tuner kort.
Jeg har ingen planer om, at proppe noget indhold på, som kan have nogen interesse for andre end mig, så load på den bliver minimalt. Jeg har heller ingen planer om, at proppe spil på den af nogen art. Således bliver evt. encoding af ting optaget fra fjernsynet nok det, der sætter de største krav til harddisk plads og performance.
Den skal helst have minimalt strømforbrug, være støjsvag og må gerne være relativt lille. ;) Jeg håber at holde prisen for maskinen under omkring 5000 kr. (har dog mere, hvis der gode argumenter for det).
Håber der er nogen, der har nogen gode råd... evt. også til et tv-tuner kort.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.