mboost-dp1
Støj fra pc
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har mit anlæg sluttet til mit anlæg, og der kommer pænt meget støj ud via HT'erne. Vil jeg kunne fjerne noget af dette støj medet bedre lydkort? Bruger PT bare et onboard kort.
Jeg vil have stereo lyd, 2 kanals. Og vil i foretrække et lydkort der tilsluttes vis PCI port eller usb?
Jeg vil have stereo lyd, 2 kanals. Og vil i foretrække et lydkort der tilsluttes vis PCI port eller usb?
Først ville jeg nok investere i nogle ordentlige kabler. Hvis støjen også er der når du bruger hovedtelefoner, så er det dit lydkort.
Jeg har ordentlige kabler. Har aldrig brugt høretelefoner til min pc, men problemet er ikke kablerne. Har prøvet at slutte en CD-afspiller til, via det kabel jeg bruger fra PC'en og der er støjen der ikke.
Foreslag til lydkort modtages gerne. Budgettet er 1000 kroner. Kan evt. strækkes med et par hundrede.
Umiddelbart ville jeg foretrække et USB-lydkort, for at få det så langt væk fra anden elektronik der kan forstyrre. Nogen der kender fordele og ulemper ved hhv. usb/pci tilslutning af lydkort.
Foreslag til lydkort modtages gerne. Budgettet er 1000 kroner. Kan evt. strækkes med et par hundrede.
Umiddelbart ville jeg foretrække et USB-lydkort, for at få det så langt væk fra anden elektronik der kan forstyrre. Nogen der kender fordele og ulemper ved hhv. usb/pci tilslutning af lydkort.
Jeg har mit anlæg sluttet til mit anlæg
Det lyder spændende? :P
Vil også umiddelbart mene at et nyt kort kan gøre det. Hvis du skal have et USB, så er Creative Audigy 2 NX et fedt kort - har det selv. Men det er ikke helt i top, hvis du skal have det til at køre i linux.
Det har en sampling rate på 48000 hz, 7.1 surround, EAX (1.0 eller 2.0) og digitale udgange.
#edit
men kan så ikke lige finde det på edbpriser. Det kan være at det er trukket ud af produktion.
Det bliver vidst det her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=810...
Men tænker lige lidt over set.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=810...
Men tænker lige lidt over set.
det er højest sandsynligt fordi der er potentiale forskel mellem kabinetterne på henholdsvis pc og anlæg. hvis de to ting ikke er sluttet til samme stikkontakt. så kan de risikeres at køre på forskellige faser. dette giver også støj hvis kabinetterne ikke er jordet.
mit forslag er at få jordet de to enheder. hvis dette ikke er muligt pga der ikke er jord i stikkene kan det være en mulighed at finde et tykt kabel. 2 kvadrat eller større og forbinde kabinetterne med
mit forslag er at få jordet de to enheder. hvis dette ikke er muligt pga der ikke er jord i stikkene kan det være en mulighed at finde et tykt kabel. 2 kvadrat eller større og forbinde kabinetterne med
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.