mboost-dp1
"software" vs. hardware
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har et fikst lille grimt display på mit kabinet, som er forbundet til tre forskellige termometer censorer: En til harddisken, en til psuen og en til cpu'en. Den sidste volder mig lidt problemer dog. termometrene er nogle små flade nogle, og på cpu'en ligger den mellem cpuen og køleblokken.
På pcen har jeg også installeret et program (smartguardian) som måler temperaturen via motherboardets indbyggede censorer.
Problemet er at det fysiske termometer siger at min cpu er omkring 45 - 50 grader under normalt arbejde. SmartGuardian påstår at den kun ligger på 37 - 40 grader hvilket er normalt!
Det som dog undre mig lidt, er at min pc nogengange har det lidt hårdt og hakker i det, noget som jeg troet var pga for lidt ram.
Men kan det være fordi at de indbyggede censorer i motherboardet tager fejl, og derfor ikke sætter fanspeeden op?
Altså, hvad kan man stole mest på?
På pcen har jeg også installeret et program (smartguardian) som måler temperaturen via motherboardets indbyggede censorer.
Problemet er at det fysiske termometer siger at min cpu er omkring 45 - 50 grader under normalt arbejde. SmartGuardian påstår at den kun ligger på 37 - 40 grader hvilket er normalt!
Det som dog undre mig lidt, er at min pc nogengange har det lidt hårdt og hakker i det, noget som jeg troet var pga for lidt ram.
Men kan det være fordi at de indbyggede censorer i motherboardet tager fejl, og derfor ikke sætter fanspeeden op?
Altså, hvad kan man stole mest på?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.