mboost-dp1
skal jeg skifte til vandkøling?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
først og fremmest mine specs.
Bundkort: Asus Striker Extreme.
Cpu: e6600 due 2 core.
GPU: Geforce 8800GTS 320MB EVGA KO (fabriks overclocket)
Ram: 2x 1GB Coassiar 800MHz Duel ram.
Hdd: 320GB diamond 9/10 tror jeg.
Raidmax 630W PSU:
Raidmax Sagitta tower, med front/side/back fan.
mine temps mens musik og bitcomet og mozilla køre
CPU:42*C
GPU:65*C
System:42*C
ved load:
CPU:51*C
GPU:72*C
System: 50*C mener jeg den stod på.
lige nu er det mest standart kølere der sidder på tingene, men da jeg kørte wow + eve samtidig kig den i sort efter ca 30min, begge køres i windowed med 1280*960, wow med max gfx. eve har ikke sådan instillinger lige ved hånden, så standart :)
jeg har kigget lidt på
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=318419
men har aldrig haft med vandkøling at gøre, så ved ikke om det en god ide. eller om jeg bare skulle skall nogle bedre blæsere...
Bundkort: Asus Striker Extreme.
Cpu: e6600 due 2 core.
GPU: Geforce 8800GTS 320MB EVGA KO (fabriks overclocket)
Ram: 2x 1GB Coassiar 800MHz Duel ram.
Hdd: 320GB diamond 9/10 tror jeg.
Raidmax 630W PSU:
Raidmax Sagitta tower, med front/side/back fan.
mine temps mens musik og bitcomet og mozilla køre
CPU:42*C
GPU:65*C
System:42*C
ved load:
CPU:51*C
GPU:72*C
System: 50*C mener jeg den stod på.
lige nu er det mest standart kølere der sidder på tingene, men da jeg kørte wow + eve samtidig kig den i sort efter ca 30min, begge køres i windowed med 1280*960, wow med max gfx. eve har ikke sådan instillinger lige ved hånden, så standart :)
jeg har kigget lidt på
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=318419
men har aldrig haft med vandkøling at gøre, så ved ikke om det en god ide. eller om jeg bare skulle skall nogle bedre blæsere...
Det afhænger vel af flere ting: Bla. pris og støj!
Af hvad jeg kan se så er det kølesæt du har fundet kun til din CPU - hvad med dit gf kort? Og ved du hvor meget det støjer? På komplett står det ikke, men kan være du kan finde ud af det.
Personligt synes jeg det er dejligt at have en maskine som ikke larmer for meget -
En løsning som måske ville løse dit problem ville bare være et par bedre kabinetkølere - det gælder jo om at sørge for at CPU/GPU kølerene ikke leger piskeris i varm luft! Er der plads bag på kabinettet til en køler som ville kune `hive´ noget af den varme luft ud? Måske erstatte de nuværende kabinet kølere med nogle som transportere mere luft -
Eller bare købe nye og bedre CPU/GPU kølere? Ville måske i virkeligheden være den letteste løsning (og billigere?) - evt kombineret med flere/bedre kabinet kølere...
Af hvad jeg kan se så er det kølesæt du har fundet kun til din CPU - hvad med dit gf kort? Og ved du hvor meget det støjer? På komplett står det ikke, men kan være du kan finde ud af det.
Personligt synes jeg det er dejligt at have en maskine som ikke larmer for meget -
En løsning som måske ville løse dit problem ville bare være et par bedre kabinetkølere - det gælder jo om at sørge for at CPU/GPU kølerene ikke leger piskeris i varm luft! Er der plads bag på kabinettet til en køler som ville kune `hive´ noget af den varme luft ud? Måske erstatte de nuværende kabinet kølere med nogle som transportere mere luft -
Eller bare købe nye og bedre CPU/GPU kølere? Ville måske i virkeligheden være den letteste løsning (og billigere?) - evt kombineret med flere/bedre kabinet kølere...
der sidder en 120 køler bag ved og hiver luft ud, der sidder en 80 foran og hiver ind og en 120 i siden og puster ind.
lige nu har jeg en Stor blæser (dem der normalt stå i rummet) der blæser lige ind af hele siden, dette giver en arbejds tempratur på
cpu: 42, gfx: 60 system: 38.
lige nu har jeg en Stor blæser (dem der normalt stå i rummet) der blæser lige ind af hele siden, dette giver en arbejds tempratur på
cpu: 42, gfx: 60 system: 38.
Ja du bør helt klart skifte til vandkøling.
Min egen stationær er koblet på det her køleanlæg
http://www.cert.ucr.edu/photos/HDDLEngineWaterCool...
/ironi
Min egen stationær er koblet på det her køleanlæg
http://www.cert.ucr.edu/photos/HDDLEngineWaterCool...
/ironi
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.