mboost-dp1
Server / mce
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Jeg overvejer at opsætte en lille server derhjemme, men må indrømme at det er mange år siden jeg sidst har kigget efter hardware. Jeg håber derfor der er nogen herinde der kan hjælpe. Mine krav / ønsker er som følger:
- Super hurtig
- server med 2 spejlede diske, så jeg har lidt datasikkerhed. Gerne med en hurtig systemdisk, f.eks Raptor eller flash (hvad er bedst?)
- MEGET støjsvag, gerne pasiv køling
- lavt strømforbrug
Ting jeg gerne vil kunne bruge den til:
- Adgang til mine filer udefra
- Applikationsserver hvor jeg kan køre nogle applikationer via remote desktop. bl.a visual studios
- MCE
- webserver (kun til test)
Hvad vil i anbefale og hvad koster sådan en maskine?
Jeg overvejer at opsætte en lille server derhjemme, men må indrømme at det er mange år siden jeg sidst har kigget efter hardware. Jeg håber derfor der er nogen herinde der kan hjælpe. Mine krav / ønsker er som følger:
- Super hurtig
- server med 2 spejlede diske, så jeg har lidt datasikkerhed. Gerne med en hurtig systemdisk, f.eks Raptor eller flash (hvad er bedst?)
- MEGET støjsvag, gerne pasiv køling
- lavt strømforbrug
Ting jeg gerne vil kunne bruge den til:
- Adgang til mine filer udefra
- Applikationsserver hvor jeg kan køre nogle applikationer via remote desktop. bl.a visual studios
- MCE
- webserver (kun til test)
Hvad vil i anbefale og hvad koster sådan en maskine?
Tja, nu er den generelle computer jo efterhånden blevet ret vild, så man behøves nok ikke at gå amok:
Quad core
SATA RAID til storage
Single SATA til system (hvad vil du bruge en flash system disk til? Den her comp skal kun starte op én gang i dens liv.)
2 GB dyrt RAM. (Hvad vil du bruge mere til? Den her server har kun 1 bruger og ikke 10.000)
2 gigabit netkort + en motherfucker internetforbindelse (må jeg foreslå et direkte plug i Unisys' stikdåse?)
Støjsvag og lavt strømforbrug ... ahm
Quad core
SATA RAID til storage
Single SATA til system (hvad vil du bruge en flash system disk til? Den her comp skal kun starte op én gang i dens liv.)
2 GB dyrt RAM. (Hvad vil du bruge mere til? Den her server har kun 1 bruger og ikke 10.000)
2 gigabit netkort + en motherfucker internetforbindelse (må jeg foreslå et direkte plug i Unisys' stikdåse?)
Støjsvag og lavt strømforbrug ... ahm
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.