mboost-dp1
SATA RAID
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Har et KÆMPE problem.
har købt ny com, som består af følgende:
Thermaltake xaser II, Abit ic7-g max 2 advance, geforce fx5900, p4 2.4 med HT, 2 x seagate 120 GB SATA
hd, 2 x 256 geil pc-3200 dual channel ram, og har en maxtor 80 gb ide hd med 8 mb cache.
mit system kører at h...til for at sige det lige ud. Ligepludselig fryser systemet og hd-disk siger
nogle mærkelige lyde. kører win xp pro dk sp1a, og har opdateret. Har aldrig oc'et(overclocket den)
kan ikke for stå hvad dette skyldes, nogen som har en ide om hvad det eventuetl kan skyldes?
skal lige siges at det kun hænder når jeg sætter den gamle ide hd til ellers ruller det bare derudaf..
er glad for det mindste feedback
på forhånd tak
hilsen Rune Dalsgaard
[email protected]
har købt ny com, som består af følgende:
Thermaltake xaser II, Abit ic7-g max 2 advance, geforce fx5900, p4 2.4 med HT, 2 x seagate 120 GB SATA
hd, 2 x 256 geil pc-3200 dual channel ram, og har en maxtor 80 gb ide hd med 8 mb cache.
mit system kører at h...til for at sige det lige ud. Ligepludselig fryser systemet og hd-disk siger
nogle mærkelige lyde. kører win xp pro dk sp1a, og har opdateret. Har aldrig oc'et(overclocket den)
kan ikke for stå hvad dette skyldes, nogen som har en ide om hvad det eventuetl kan skyldes?
skal lige siges at det kun hænder når jeg sætter den gamle ide hd til ellers ruller det bare derudaf..
er glad for det mindste feedback
på forhånd tak
hilsen Rune Dalsgaard
[email protected]
Har lige haft det samme problem med en 80G 2M-cache Maxtor disk. Jeg tog den og bankede den 5 gange ned i gulvet, og nu virker den igen :-)
men det er på eget ansvar, hvis du prøver det samme...
Forøvrigt virkede disken fint før operationen, hvis jeg kun læste store filer fra den, men blev sq lidt sur på den :-)
men det er på eget ansvar, hvis du prøver det samme...
Forøvrigt virkede disken fint før operationen, hvis jeg kun læste store filer fra den, men blev sq lidt sur på den :-)
Jeg har lige haft et mindre problem med 2 s-ata diske hvor de generede fejl i de filer jeg kopierede mellem diskene. Det krævede en bios opdatering før de ville sammen.
Prøv at kigge på dine Y-spliterer, hvis du har nogle....
Har selv haft problemer med det og kender flere som har haft samme problem....
Vores diske begyndte også at køre underligt og sige underlige lyde... Jeg skiftede Y-spliterne og "stripsede" dem sammen, så nu er problemet væk....
Har selv haft problemer med det og kender flere som har haft samme problem....
Vores diske begyndte også at køre underligt og sige underlige lyde... Jeg skiftede Y-spliterne og "stripsede" dem sammen, så nu er problemet væk....
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.