mboost-dp1

SanDisk CF - Extreme eller Ultra?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
8. jul. 2005 20:10
Ja hvad skal man vælge, Ultra II eller Extreme III (1 GB)? Det er til mit Canon 350D.

Har kigget på følgende side
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?ci...
og kan ikke rigtig få mig selv til at skyde godt 100 kr mere i et Extreme-kort, da jeg sjældent skyder i raw.

Hvad synes I?
Gravatar #2 - wizax
11. jul. 2005 06:41
Jeg vil sige hurtigere = bedre.

Jeg gik i mit kamera fra et "alm" til "Pro" (52x) og det har jeg ikke fortrudt, bare det at kunne tage billeder forholdsvist hurtigt efter hinanden og ikke skulle vente i flere sekunder er dejligt!

/wizax
Gravatar #3 - Ronson ⅍
11. jul. 2005 15:01
Ja det er jo lidt for sent nu :)

Var tilfældigt inde i en Computer City i dag, og der kunne jeg få et Ultra II til 799 kr (selv om der stod 999 på pakken? det må de selv om). Det er ca. hvad den koster fra nettet inkl porto. Extreme III koster godt 800 kr uden porto.

Så jeg tog det Ultra II kort, jeg tror godt jeg kan leve med det, det er ekstremt sjældent jeg "burster" billeder :)
Jeg fik også lige købt et rart og højt stativ der kan panorere/tiltes på alle leder og kanter - men det er en anden historie...
Gravatar #4 - wazari
12. jul. 2005 22:34
Har selv et Canon 350D med 1GB Ultra II kort til.
Overvejer at købe mig et 2GB X3 kort, bare for "Hyggens skyld" så at sige. Det er ikke desideret nødvendigt, da U2 kortet i forvejen er utroligt hurtigt. Det skriver med 10MB i sek.
I højeste JPG kvalitet, kan jeg alligevel tage ca 8-9 billeder i træk uden problemer. Og ca 4 i træk i RAW, før hastigheden daler en smule.

X3 kort er bestemt ikke nødvendigt. Den eneste fordel du vil opleve, er at kunne tage flere RAW billeder i træk, uden at miste hastighed efter 4 billeder i træk. :)

Mvh Geo, en tilfreds Ultra II kort bruger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login