mboost-dp1

RAM Fejl-levering, hvad syntes i ?

Gå til bund
Gravatar #1 - nightH
14. okt. 2006 12:39
hej, jeg befinder mig i den situation, at jeg havde bestilt 2X512 MB kingston PC3200 RAM med 2-2-2-5 latency ved 2.6 V, og har nu fået 2X1024 MB corsair med 2-3-3-6 latency.
jeg har i forvejen 2x256 MB corsair med 2-2-2-5 latency. (CMX256A-3200XL)

mine nuværende RAM kører naturligvis dual-channel, og det vil en hver combo af RAM efterfølgende også skulle.

spørgsmålet er følgende: ud fra nedestående krav og specifikationer, vil i så foreslå jeg sender RAM´ne retur ( da de jo vil "sløve" mine gamle RAM ned), eller er det lige meget mht. den form for "video-optagelse" jeg vil lave.?

det skal lige siges at jeg har brugt meget tid på at skrive frem og tilbage med forhandleren, da ALT der kan gå galt er gået galt (første gang fik jeg de rigtige RAM, men de var fejlbehæftet osv osv.) så det er nok derfor man har sendt mig 2 GB RAM istedet for den ene GB ram jeg havde bestilt.

her er specs´ne på de relevante dele af min computer:
bundkorttype: VIA K8T890
2X raptor SATA150 diske i raid 1 til system.
ATI PCI Express x16 HDTV-video adapter (HDTV yea right ;/)
er der andet der er relevant ? min computer er klippestabil, men skriv endelig hvis i ønsker mere info.

kravet er at jeg skal kunne optage fra video-in direkte til XviD.

den helt lange begrundelse for mit hardware indkøb ;D
grunden til at jeg havde bestilt mere RAM, er at jeg gerne igen vil til at lege med video-optagelse gennem video-in på mit gafikkort, direkte til XviD,samt at jeg er begyndt at spille igen, og en del at de spil jeg spiller, er ikke grafiktunge, men derimod glad for RAM. min "nye" processor (AMD64 3500+ venice rev. E6) burde lige precis kunne klare den direkte XviD-komprimering, da min gamle AMD64 3000+ skippede ca 10% frames dengang jeg prøvede sidst, samt at der er SSE3 indbygget.

på forhånd tak
Gravatar #2 - buch
14. okt. 2006 12:46
må man høre hvilken forhandler der faktisk viser lidt samarbejdsvilje, ved at give dig en ekstra gb i kompentasion?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login