mboost-dp1
RAM blokke
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Alle
Jeg har en Dell stationær pc - stakkels mig ;-(
Den har lige nu 2x256mb RAM, som jeg gerne vil opgradere. Kører windows xp, og bruger mest programmer som AutoCad, Outlook, Word.Jeg synes bare den starter såååå laaaannngsomt op. og tænker det vil hjælpe at sætte flere RAM i.
Skal jeg sætte 2x512mb RAM i eller 1x1gb RAM?? Synes nogle steder at kunne læse, at der helst skal 2 modul i ad gangen. Er dette korekt? Og vil mine gamle RAM (altså de ialt 512mb) stadig virke?
Håber I kan hjælpe mig.
Jeg har en Dell stationær pc - stakkels mig ;-(
Den har lige nu 2x256mb RAM, som jeg gerne vil opgradere. Kører windows xp, og bruger mest programmer som AutoCad, Outlook, Word.Jeg synes bare den starter såååå laaaannngsomt op. og tænker det vil hjælpe at sætte flere RAM i.
Skal jeg sætte 2x512mb RAM i eller 1x1gb RAM?? Synes nogle steder at kunne læse, at der helst skal 2 modul i ad gangen. Er dette korekt? Og vil mine gamle RAM (altså de ialt 512mb) stadig virke?
Håber I kan hjælpe mig.
Det er kun systemer med dual channel RAM, som har gavn af 2 ens moduler. Men hvis vi skal hjælpe dig har vi brug for computer model og/eller bundkort model.
Har fundet følgende specifikation på min pc:
DIMENSION 4600 P4 PROCESSOR (2.80GHZ, 53
NORDIC - DOCUMENTATION WITH EUROPEAN POW
512MB DDR333 DUAL CHANNEL MEMORY (2X256)
Skal hvad er svaret så til mine RAM indkøb??
DIMENSION 4600 P4 PROCESSOR (2.80GHZ, 53
NORDIC - DOCUMENTATION WITH EUROPEAN POW
512MB DDR333 DUAL CHANNEL MEMORY (2X256)
Skal hvad er svaret så til mine RAM indkøb??
det giver ikke meget mening at opgradere på en gammel p4, men ja hvis xp skal virke bare lidt okay, så skal den have min 1 GB RAM, men AutoCad er altså et krævende program for en så gammel maskine
som priserne er i dag vil du få virkelig meget for pengene, hvis du kender en, eller selv kan skifte bundkort, RAM, CPU og eventuel købe et lille grafikkort (har ikke styr på hvor meget et grafikkort hjælper AutoCad)
hvis du beholder kabinettet og strømforsygningen, burde du kunne klare det for lige over 3000, mens nogen gamle ram til en dit nuværende system koster ca 700
som priserne er i dag vil du få virkelig meget for pengene, hvis du kender en, eller selv kan skifte bundkort, RAM, CPU og eventuel købe et lille grafikkort (har ikke styr på hvor meget et grafikkort hjælper AutoCad)
hvis du beholder kabinettet og strømforsygningen, burde du kunne klare det for lige over 3000, mens nogen gamle ram til en dit nuværende system koster ca 700
Du kan beholde de gamle og sætte to stænger mere i.
RAM hos EDBpriser.dk
RAM hos EDBpriser.dk
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.