mboost-dp1
Raid 0 med 2 stk. 40GB HD eller ATA 100 - Hvad er hurtigst??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg ligger inde med et godt 'gammelt' ASUS A7V133 som understøtter både <STRONG>Raid </STRONG>og <STRONG>ATA 100</STRONG>, men så vidt jeg kan se kan jeg ikke køre begge dele samtidigt.
<STRONG>Raid 0</STRONG> på to HD skulle kunne øge hastigheden idet der kan skrives og læses to steder samtidigt.
<STRONG>ATA 100 </STRONG>skulle dog også forøge HD hastighed væsentligt.
Er der nogen der ved hvad der er hurtigst?? (eller alternativt har en ide til hvordan man kan køre begge ting samtidigt på mit A7V133)
<STRONG>Raid 0</STRONG> på to HD skulle kunne øge hastigheden idet der kan skrives og læses to steder samtidigt.
<STRONG>ATA 100 </STRONG>skulle dog også forøge HD hastighed væsentligt.
Er der nogen der ved hvad der er hurtigst?? (eller alternativt har en ide til hvordan man kan køre begge ting samtidigt på mit A7V133)
ATA 100 øger IKKE hastigheden men båndbredden og derfor er effekten meget lille fordi diskene alligevel ikke kan leverer så hurtige data. Faktisk er det kun den lille Ram-cache der kan følge med på det niveau og de er som regel på 2 MB.
RAID 0 er klart at foretrække. Det er teoretisk op til 80% hurtigere og du vil straks kunne mærke en forskel!
RAID 0 er klart at foretrække. Det er teoretisk op til 80% hurtigere og du vil straks kunne mærke en forskel!
skal du købe nye dsike så køb de nye western digital der er de hurtigste ide på markedet eller maxtors der kommer meget tæt på og er støjsvage.
Har hørt at IBM-diske ikke skulle være så fede til raid... Noget med at de går kolde efter 3 måneder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.