mboost-dp1

Problem med ekstern hd-case

Gå til bund
Gravatar #1 - TheMasterminding
17. nov. 2007 16:57
Hej.

Jeg har lige købt en ekstern harddisk-case (Revoltec Alu Book Edition 2) til min gamle ATA-harddisk (120 GB Maxtor DiamondMax Plus 9), men jeg har et problem med den. Når harddisken sidder inden i boksen, holder den efter at have været i brug et stykke tid lige pludselig op med at virke (der er stadig lys i dioden på boksen og Windows angiver stadigvæk, at der er et USB-drev tilsluttet, men harddisken holder op med at snurre rundt). Hvis jeg derimod bare forbinder harddisken til enkestykket af boksen, hvor elektronikken sidder, og har den liggende på bordet uden at sætte resten på, virker den fint. Jeg vil derfor tro, at der ikke er noget galt hverken med elektronikken i casen eller med harddisken. Så vidt jeg kan se, er der heller ikke nogen af printpladerne, der rør ved siderne af boksen, når den er samlet. Jeg har derimod en teori om, at det kan være, at problemet skyldes statisk elektricitet (hvis jeg lader komponenterne ligge hver for sig et stykke tid og så samler boksen igen, går der længere tid, inden harddisken holder op med at virke, efter at den er blevet tændt).

Er der nogen af jer, der ved, hvad der kan være galt?
Gravatar #2 - Cyrack
18. nov. 2007 10:33
Måske bliver den for varm?
Gravatar #3 - Jonasee
30. nov. 2007 12:56
hvordan holder op med at virke, vis det bare er at den ikke snurre rund er det for at spære harddisken og så skulle du gerne kunne komme ind på den og brug den, og så burder det begyndene at snurre når du klikker på den i Denne computer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login