mboost-dp1
Originalt eller uoriginalt batteri til mit kamera?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Jeg har set at www.imaging-one.de sælger ekstrabatterier til Kodak DX6490, af typen KLIC 5001 (1700 mAh) til ca 35 € her
- ca det samme som et KLIC 5000 (1050 mAh) koster i DK her
Men jeg har så fundet ud af at KLIC 500x batterierne er kompatible med den type der hedder NP-60, og disse sælges ret billigt, ca 13 € for et 1000 mAh Li-ion batteri her
Nu kommer mit spørgsmål:
Er der nogen betænkeligheder ved at købe de uoriginale og billige batterier, eller er de lige så gode som de originale Kodak? Prisen pr. mAh er jo langt lavere på de uoriginale, så man kan købe 5 til prisen for 3 originale...
Jeg er ligeglad om der står kodak på mit batteri, det skal bare fungere og self. kunne klare kodaks lynoplader...
På forhånd tak
-Esben
Jeg har set at www.imaging-one.de sælger ekstrabatterier til Kodak DX6490, af typen KLIC 5001 (1700 mAh) til ca 35 € her
- ca det samme som et KLIC 5000 (1050 mAh) koster i DK her
Men jeg har så fundet ud af at KLIC 500x batterierne er kompatible med den type der hedder NP-60, og disse sælges ret billigt, ca 13 € for et 1000 mAh Li-ion batteri her
Nu kommer mit spørgsmål:
Er der nogen betænkeligheder ved at købe de uoriginale og billige batterier, eller er de lige så gode som de originale Kodak? Prisen pr. mAh er jo langt lavere på de uoriginale, så man kan købe 5 til prisen for 3 originale...
Jeg er ligeglad om der står kodak på mit batteri, det skal bare fungere og self. kunne klare kodaks lynoplader...
På forhånd tak
-Esben
Jeg har selv købt et uorginalt batteri til mit Canon G3 hos www.batterier.dk, og det har fungeret fint. Var mest betænkeligt om ladningen ville foregå korrekt, altså om apperatet ville indikere korrekt at nu var batteriet fuldt opladet, men det gjorde det.
Det jeg købte havde en lidt større kapacitet end originalen, så måske derfor laderen ikke brokkede sig? Er ikke så meget inde i teorien af den slags, så kan være jeg tager fejl :)
Det jeg købte havde en lidt større kapacitet end originalen, så måske derfor laderen ikke brokkede sig? Er ikke så meget inde i teorien af den slags, så kan være jeg tager fejl :)
jeg har bestilt 2 af de dyre originale 1700 mAh kodak batterier, det kostede ca 650 kr, men de har altså også næsten dobbelt så meget strøm som nogle på 900 mAh, som koster fra 350 og op for 2... de billige butikker med batterier for 13 € stykket kostede ca 15€ i fragt og yderligere 10€ hvis man ikke betalte forud... så pludselig skulle jeg af med 50€, samme pris som på www.batterer.dk...
så hellere købe 2 gode batterier til 35€ stykket og så 14€ i fragt, ved betaling med visa kort
så hellere købe 2 gode batterier til 35€ stykket og så 14€ i fragt, ved betaling med visa kort
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.