mboost-dp1

Opsætning af sikker forbindelse level one wbr 4308

Gå til bund
Gravatar #1 - amatøren
23. apr. 2007 23:58
Jeg har tidligere fået gode råd her på siden til at købe mig en ny bærbar, da jeg er noget af en amatør til det med computere. Jeg købt mig en dell Inspiron 6400 . Nu har jeg så fået mig en bærbar og har derfor købt mig en trådløs router en Level one wbr 4308, efter at have sat den til kan jeg straks komme på internettet med den. Men jeg kan nu ikke finde ud af hvordan jeg skal opsætte den så jeg får en sikker forbindelse, som andre ikke kan komme ind på. Jeg har fundet denne opsætnings vejledning fra Struer Net Struer Net men jeg har cybercity og jeg ved desuden ikke om denne vejledning har noget at gøre med at få lavet en sikker forbindelse. Jeg er klar over at det er tydeligt for en hver at jeg er en Amatør til det her, så jeg håber at i her i forumet endnu engang kan hjælpe mig.

På for hånd tak link til newz.dk

Hilsen Amatøren
Gravatar #2 - BurningShadow
24. apr. 2007 04:58
[offtopic]
Det er et fedt site du linker til (nederst), hvordan har du fundet det?
[/offtopic]
Gravatar #3 - Knightmare
24. apr. 2007 06:20
Det sikreste du kan på en alm. trådløs router er at vælge WPA kryptering, med så lang og indviklet en nøgle som muligt. Ændre stadard ID på routerens Trådløse netværk, samt disable broadcast.

Med lidt held, kan din bærbare komme på og routeren crasher ikke for meget.
Husk at opdatere drivere til trådløst netkort, samt firmwaren i routeren. Det har meget at sige..

Den er stadig ikke sikker... Folk kan bryde krypeteringen, men de skal virkeligt ville det!
Gravatar #4 - trylleklovn
24. apr. 2007 09:21
Der står i manualen, til din trådløse router PRÆCIS hvordan du skal gøre. Læs den.

Og brug WPA kryptering som Knightmare siger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login