mboost-dp1
:/ opgradering!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg skal have opgraderet min gamle computer, men har keine forstand på hvad der passer sammen ad hardware. <STRONG>CPU</STRONG>´en er en INTEL P4 1.8 til 2.2 (har ikke helt bestemt mig endu ;)) Bundkortet jeg skal have er et ASUS men hvad for et? skal være noget der kna holde ;=) og noget der self. passer til CPU´en og så skal det kunne køre PC2100 ram, og skal have en ny strømforsygning som passer til?`
På forhånd tak ;))
På forhånd tak ;))
vent og se til den nye AMD hammer kommer frem, jeg tror den bliver så meget federe end pentium 4
hvis du ikke kan vente så køb en AMD athlon XP 2200 eller 2600 når den kommer, du får meget mere for pengene ved at købe AMD, og deres processorer er helt fine, min egen athlon 1333 med Asus A7M266 MB er sgu en skide god maskine - har ingen hardwareproblemer!
hvis du ikke kan vente så køb en AMD athlon XP 2200 eller 2600 når den kommer, du får meget mere for pengene ved at købe AMD, og deres processorer er helt fine, min egen athlon 1333 med Asus A7M266 MB er sgu en skide god maskine - har ingen hardwareproblemer!
hvorfor synes du at P4 ville være bedre?
hvis jeg skulle råde dig til at købe noget må det nok være en AMD maskine, jeg ved ikke hvorfor det er at du siger at "Pentium styrer"
P4 er langsommere end en AMD CPU ved samme frekvens, og er tilmed langsommere end sin forgænger, Pentium 3 ved samme frekvens - ud over det koster CPUerne en del mere end en tilsvarende AMD CPU, de penge du sparer ved CPU, kan du så bruge på et bedre motherboard eller grafikkort, og i dag er AMD fuldt ud lige så stabile og kompatible som Pentium 4. AMD var uheldige med deres K6 serie men Athlon serien fejler intet, bare sørg for at få et ordentligt motherboard (dvs. lad være med at købe en 6999,- computer i Bilka eller kvickly)
hvis jeg skulle råde dig til at købe noget må det nok være en AMD maskine, jeg ved ikke hvorfor det er at du siger at "Pentium styrer"
P4 er langsommere end en AMD CPU ved samme frekvens, og er tilmed langsommere end sin forgænger, Pentium 3 ved samme frekvens - ud over det koster CPUerne en del mere end en tilsvarende AMD CPU, de penge du sparer ved CPU, kan du så bruge på et bedre motherboard eller grafikkort, og i dag er AMD fuldt ud lige så stabile og kompatible som Pentium 4. AMD var uheldige med deres K6 serie men Athlon serien fejler intet, bare sørg for at få et ordentligt motherboard (dvs. lad være med at købe en 6999,- computer i Bilka eller kvickly)
Jeg købte en Athlon Thinderbird 800 for to år siden og den følger stadig nem med en 1200 enu... men tænker også snart på en opgradering...
~^~Bad_Boys~^~ [Ike]
~^~Bad_Boys~^~ [Ike]
<STRONG>Her forslag</STRONG>
Bundkort -<A target=_Blank href="http://www.asus.com/"><B> Asus P4S8X ATX LAN</B></A> ca 1.023,-
Cpu Socket 478, In a Box, Pentium 4 2.0GHz, 512Kb, "Northwood" ca 1.623,-
RAM DDR PC2700, 256MB, PC333, ValueRam ca 752,- DKK (mener dog at mobo'et kan klare op til pc3200 men er ikke helt sikker)
KAbinet med Strøm forsyning: Logic 996KL Sort med 400Watt ATX og USB (uSb 2.0 dog i toppen) ca 625,-
I alt hos
WWW.itbutikken.dk ca 4025,-
hvis nogen kan gøre det biliger så skriv det lige! :-) for så kan det være jeg skal vendte med at købe...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.