mboost-dp1

Opgradere Logitech-mus til USB2?

Gå til bund
Gravatar #1 - greenstone
22. aug. 2005 22:32
Jeg har en Logitech iFeel MouseMan, som jeg er yderst glad for, og helst ikke bytter. Problemet er, at opgraderer jeg min computer til at køre USB2, så virker den ikke.

Der er flere grunde til at jeg hellere vil beholde denne mus fremfor at skifte til en ny. Jeg har prøvet at holde mange af de nye, og de ligger ikke lige så godt i hånden. Derudover synes jeg der er kommet for mange ubrugelige knapper på musene. Denne klarer alt hvad jeg skal bruge (inkl. scroll til siderne osv.). Derudover har den den KÆMPE fordel at tommelknappen (dobbeltklik) ligger lige hvor min tommel er placeret på musen, og den er så usynlig samtidig at man ikke sådan bare lige kommer til at trykke på den! Musen er selvfølgelig ergonomisk for hånden og jeg elsker de små vibrationer den sender når jeg fx smutter markøren henover et link.

Nå ja - men jeg kunne blive ved!

Den kører på USB i forvejen, jeg ville især gerne have at man kunne fortsætte med at have de vibrationer i musen - ellers virker den ligesom "død".

Jeg har haft skrevet til Logitech, men jeg blev nærmest fejet af vejen med et standardsvar - de vil jo så gerne sælge mere! og de havde i hvert slet ikke i tanker at prøve og se om det overhovedet var muligt.

Men er det muligt, og hvordan kan man gøre det? Jeg bruger hellere penge på at opgradere min mus fremfor at købe en ny... og det er bestemt ikke fordi jeg er bange for ændringer. Jeg ved bare at jeg ikke lige i nærmeste fremtid finder en tilsvarende mus der ligger så godt i min hånd.
Gravatar #2 - mrmorris
22. aug. 2005 22:42
Hvad er det præcist der gør at en ny computer ikke vil kunne køre med din gamle mus, drivere eller sadan noget? Fordi USB2 er USB1.1 bagudkompatibel, så jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Endelig kan du også blot anskaffe en USB-> PS/2 konverter (~100 kr).
Gravatar #3 - greenstone
24. aug. 2005 21:29
Helt præcist hvad det er ved jeg ikke, men jeg ved at da jeg installerede usb2 på min computer så holdt musen helt op med at virke! Der kom ikke engang lys i logitech-logoet!

Jeg vil prøve at købe sådan en PS/2 converter. Tak for råd.
Gravatar #4 - amokk
26. aug. 2005 18:22
eeeeh!

Prøv at smide musen på en anden USB port efter windows er startet, opdatere device manager eller instalelre en anden driver.

jeg har selv sådan en mus og den virker fint med USB2
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login