mboost-dp1

Nyt grafikkort?

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
1. aug. 2007 09:24
Jeg tror at det er tid til et nyt grafikkort. Jeg har lige prøvet på at starte min stationær for første gang siden forrige weekend. Denne gang med to skærme tilsluttet. Den startede fint op lige indtil den skulle boote. Maskinen sagde BIP og læste fra diskene og starter windows. Billedet med SAS-controllerens init frøs fast dog markøren blinkende som den skulle. Nå tænkte jeg så. Jeg lader den starte op i håb om at windows fik liv i grafikkortet. Men nej. Stadig en den samme dejlige tekstskærm at kigge på. Uden at kunne se hvad den laver prøver jeg at sætte den i dvale ved at trykke på power og alt lyder til at foregå normalt. Alle diske på nær systemdisken standser, men den begynder ikke at lagre hukommelsen. Så slukker skærmen og systemdisken blinker lidt sporadisk. Og den ville ikke engang slukke ved at holde powerr knappen inde. Nu er der intet billede hvis jeg starter den op, men skidtet booter uden at BIOS melder grafikfejl.

Så til det egentlige spørgsmål. Hvad skal man gå efter? Det eneste krav jeg har er at det skal være AGP. Ikke noget i nærheden af highend. Har næsten lige ofret 12k på bilen.

Kan da lige nævne at det er en HIS X800 Pro VIVO der er afgået ved døden og jeg har en VF700-AlCu liggende som egentligt var tiltænkt den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login