mboost-dp1
Nysamlet PC fryser under stress? HJÆLP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey. Har lige samlet en sprit-ny computer med følgende stumper:
Asus Maximus/Formula, Intel X38
Antec Performance One P182, Midi, No PSU
Inno3D GeForce 8800GT, 512MB, PCI-E
2x Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2G - Kit
Corsair CMPSU-550VXEU, 550 Watt PSU
Plextor PX-810SA/T3B, Black, Retail
Logitech G5, Laser Mouse - Refresh
Logitech G15 Keyboard, DK Layout (07Q4)
LG 24" L246WH-BN 2000:1 5ms Black
Windows Vista Ultimate 64Bit - DK
Samsung SP F1 1TB, 32MB, SATAII
Intel Core 2 Quad Q6600, BOX, LGA775
Scythe S-FLEX 800 - 120mm Fan, 8,7dB
^^ En pc der har været rigeligt dyr, og jo virkelig burde spæne afsted, men nej :(
Fik det hele samlet og startet op, og installeret Vista. Det medfølgende Asus ProbeII (monitor værktøj) advarede mig om lille forhøjning i spændning på nordbroen, så opdaterede min BIOS, og problemet var løst.
Tænkte det nok var en god idé at få testet systemet igennem, så jeg var sikker på maskinen var helt OK.
Installerede derfor Sissoft Sandra og satte en CPU bench igang. Testen nåede knapt at starte før computeren frøs totalt. Musen kunne ikke rykkes og maskinen skulle genstartes. Dette gentog sig flere gange.
RAM test var intet problem, men CPU så chrashede den.
Derudover er computeren virkelig langsom til at åbne programmer.
Har snakket med en venlig supporter fra SHG. der sagde jeg skulle prøve at tjekke CAS og hastighed på RAM, da mit bundkort ikke kunne køre lavere end 800Mhz. Fik instillet RAM til 4-4-4-12/800Mhz med samme resultat som før.
Har også prøvet at skifte mine RAM med min bofælles også Kingston PC-6400, samme resultat.
Har skiftet CPU'en med min bofælles, og en Q6600 og den er stadig bundfrossen når den stresses det mindste?
Er det bundkortet der skal retur? Eller findes der en eller anden oplagt løsning på problemet?
Håber på et par gode svar, da jeg virkelig er fortvivlet og ærgelig, da jeg virkelig havde glædet mig til at lege lidt med min nye PC :(
Asus Maximus/Formula, Intel X38
Antec Performance One P182, Midi, No PSU
Inno3D GeForce 8800GT, 512MB, PCI-E
2x Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2G - Kit
Corsair CMPSU-550VXEU, 550 Watt PSU
Plextor PX-810SA/T3B, Black, Retail
Logitech G5, Laser Mouse - Refresh
Logitech G15 Keyboard, DK Layout (07Q4)
LG 24" L246WH-BN 2000:1 5ms Black
Windows Vista Ultimate 64Bit - DK
Samsung SP F1 1TB, 32MB, SATAII
Intel Core 2 Quad Q6600, BOX, LGA775
Scythe S-FLEX 800 - 120mm Fan, 8,7dB
^^ En pc der har været rigeligt dyr, og jo virkelig burde spæne afsted, men nej :(
Fik det hele samlet og startet op, og installeret Vista. Det medfølgende Asus ProbeII (monitor værktøj) advarede mig om lille forhøjning i spændning på nordbroen, så opdaterede min BIOS, og problemet var løst.
Tænkte det nok var en god idé at få testet systemet igennem, så jeg var sikker på maskinen var helt OK.
Installerede derfor Sissoft Sandra og satte en CPU bench igang. Testen nåede knapt at starte før computeren frøs totalt. Musen kunne ikke rykkes og maskinen skulle genstartes. Dette gentog sig flere gange.
RAM test var intet problem, men CPU så chrashede den.
Derudover er computeren virkelig langsom til at åbne programmer.
Har snakket med en venlig supporter fra SHG. der sagde jeg skulle prøve at tjekke CAS og hastighed på RAM, da mit bundkort ikke kunne køre lavere end 800Mhz. Fik instillet RAM til 4-4-4-12/800Mhz med samme resultat som før.
Har også prøvet at skifte mine RAM med min bofælles også Kingston PC-6400, samme resultat.
Har skiftet CPU'en med min bofælles, og en Q6600 og den er stadig bundfrossen når den stresses det mindste?
Er det bundkortet der skal retur? Eller findes der en eller anden oplagt løsning på problemet?
Håber på et par gode svar, da jeg virkelig er fortvivlet og ærgelig, da jeg virkelig havde glædet mig til at lege lidt med min nye PC :(
lyder lidt som at du kan have problemer med din strømforsyning, men på papiret burde den være stærk nok.
har du set på hvor meget dine 3, 7 og 12V svinger når du starter noget som bruger 100% CPU .. ?
hvis du gider at skrive nogen spændinger, både for når du ikke bruger din pc, og for når du belaster den, så kan jeg sammenligne med min PC.
eller du kan selv se om din 3, 7 eller 12V svinger mere end 10% ..
har du set på hvor meget dine 3, 7 og 12V svinger når du starter noget som bruger 100% CPU .. ?
hvis du gider at skrive nogen spændinger, både for når du ikke bruger din pc, og for når du belaster den, så kan jeg sammenligne med min PC.
eller du kan selv se om din 3, 7 eller 12V svinger mere end 10% ..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.