mboost-dp1
Ny PC (Hardware)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har i længer tid gået og kigget på en AMD X2 6000+, men blev rådet til at købe en Intel, da det er dem der er bedst pt.
Jeg har kigget på disse 3 dele:
Core 2 Duo (Conroe) Model E6600 (2.400GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1066FSB, 4MB Cache (Socket 775), BOX
HyperX - 2x1024 MB DDR2, PC6400 DDR2-800, CAS 4-4-4-12 - KHX6400D2LLK2/2G
Abit AB9 Pro, Intel P965, Dual GLAN, 8 Channel Surround, SATAII RAID, eSATA, OTES Passive NorthBridge cooling, Dual DDR2-800, LGA775 - Core 2 Duo Supported
Kommer til at koste ca. 4000 kr ved SHG.dk
Hvad siger i? Er der nogen deler der burde blive byttet ud med noget bedre eller helt anden model ?
Jeg har kigget på disse 3 dele:
Core 2 Duo (Conroe) Model E6600 (2.400GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1066FSB, 4MB Cache (Socket 775), BOX
HyperX - 2x1024 MB DDR2, PC6400 DDR2-800, CAS 4-4-4-12 - KHX6400D2LLK2/2G
Abit AB9 Pro, Intel P965, Dual GLAN, 8 Channel Surround, SATAII RAID, eSATA, OTES Passive NorthBridge cooling, Dual DDR2-800, LGA775 - Core 2 Duo Supported
Kommer til at koste ca. 4000 kr ved SHG.dk
Hvad siger i? Er der nogen deler der burde blive byttet ud med noget bedre eller helt anden model ?
Mit første indskud er, at en X2 6000+ er stort lige så god som den tilsvarende E6600, ligesom den gerne skulle være cirka 33% billigere. Dog skal du tage dig i agt for, at AMD'en har en maximum effekt på 125W, mens E6600'eren kun bruger 65W maksimalt. Så ja, hvis du bor hjemme og ikke betaler elregningen, så kan det økonomisk svare sig at købe 6000'eren, mens hvis du betaler elregningen, så vil E6600'eren blive den billigeste i længden. Både AMD og Intel har gode fremtidsvisioner med henholdsvis en Barcelona-kerne og en Penryn-kerne på tegnebrættet, så begge giver gode muligheder for at opgradere. Barcelonaen skulle komme i 3. kvartal, mens det er usikkert, om Intels nye Penryn-kerne kommer i slutningen af 2007 eller i starten af 2008. Så ja, der er faktisk dødt løb lige pt. mellem Intel og AMD.
Ang. din RAM så har jeg intet at udsætte den på. De tilsvarende langsommere RAM (ValueRAM) fra Kingston opnåede faktisk titlen som bedste køb i en nyere undersøgelse i enten Alt om Data eller PC Planet, så jeg forventer, at HyperX'ene kun kan være bedre! Jeg regner selv med at købe præcis samme par til min PC, når jeg skal bygge en helt ny til sommer.
Jeg kender dog intet til dig bundkort, men Abit er velkendte i nørdkulturen og deres rygte skulle vist være fejlfrit. Umiddelbart vil jeg selv anbefale enten 650i- eller 680i-chipsettet fra Nvidia, men så vidt jeg ved, så skulle Intens P965 og P975 være udmærket. Det er vist bare en smagssag.
Så ja, jeg vil absolut sige god for din investering.
Ang. din RAM så har jeg intet at udsætte den på. De tilsvarende langsommere RAM (ValueRAM) fra Kingston opnåede faktisk titlen som bedste køb i en nyere undersøgelse i enten Alt om Data eller PC Planet, så jeg forventer, at HyperX'ene kun kan være bedre! Jeg regner selv med at købe præcis samme par til min PC, når jeg skal bygge en helt ny til sommer.
Jeg kender dog intet til dig bundkort, men Abit er velkendte i nørdkulturen og deres rygte skulle vist være fejlfrit. Umiddelbart vil jeg selv anbefale enten 650i- eller 680i-chipsettet fra Nvidia, men så vidt jeg ved, så skulle Intens P965 og P975 være udmærket. Det er vist bare en smagssag.
Så ja, jeg vil absolut sige god for din investering.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.