mboost-dp1

Ny PC hakker:(.. kan nogen hjælpe mig?

Gå til bund
Gravatar #1 - Engskov
19. aug. 2007 17:26
Hej allesammen..

Jeg har købt en ny pc her for en uges tid siden.. Alt er nyut undtagent min 200 GB maxtor HDD..

Computeren kører skam, mit problem er bare at den hvert 10 sek ca. har et meget lille hurtigt lagspike på omkring 0.5 sek.. man kan mærke det på musen som lige hakker, og at lyden den hakker.. Det er mega irriterende for man kan hverken høre musik, se film eller spille spil med det..

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det kan være... Er der nogle som har nogle forslag til vhad problemet kan være?, er det mit motherboard som mangler drivers?, kan det være fordi min cpu og motherboard kører så hurtigt at min ATA HDD ikke kan følge med simpelthen??:S..

Jeg er åben overfor alle former for svar og muligheder til dette, for det er simpelthen ikke til at leve med:)..

Håber i kan hjælpe mig..

MVH jesper..
Gravatar #2 - trylleklovn
19. aug. 2007 17:29
Hvilken hardware består computeren af?

Har du geninstalleret (windows?) eller kører du på en gammel installation?
Gravatar #3 - MiniatureZeus
20. aug. 2007 07:42
Det kan sagtens være fordi at du ikke har installeret de sidste nye drivere. Så prøv at gøre det, evt. også en bios opdatering.

Evt. tjek om ram og gpu sidder ordentligt fast.
Gravatar #4 - fastwrite1
20. aug. 2007 09:14
Opdatering af drivere - jeg tror det umiddelbart kan være dit lydkort den er gal med. Har du prøvet at opdatere det? Er det et lydkort der sidder på selve motherboardet, eller et indstikskort? (PCI / PCI-e)

Prøv evt. at hente filemon fra Sysinternals (nu overtaget af Micrsosoft, men stadigvæk gratis) - det viser dig alt hvad der sker af spændende ting i din PC.

Du kan også prøve at hente process explorer - og se om du kan se noget mystisk der.

Håber du får afhjulpet problemet.

Har du noget antivirus installeret? Hvis det er Norton, vil jeg anbefale at du fjerner dette og installerer NOD32 i stedet (www.eset.com) - det er meget, meget bedre, tager ingen ressourcer i forhold til fx Norton, og detekterer meget hurtigere og bedre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login