mboost-dp1

Ny computer

Gå til bund
Gravatar #1 - Lexerium
6. nov. 2007 20:22
hey - sidder og vil til at købe en ny computer til at spille spil på, desværre har jeg ikke den store indsigt i hardware osv..

Vil derfor gerne spørge hvilke af disse computere der er bedst til at game/spille på:

ASUS-ELITE-PC,Q6600,250HD,4G-RAM,8800GT-512,DVDRW

GIGA-ELITE-Q6600,250HD,4G-RAM,8800GT-512,DVDRW

ASUS-ELITE-PC,E6850,250HD,2GRAM,8800GT-512,DVDRW

findes alle 3 på: www.topdata.dk/group...

Og om Core2Duo er bedre eller dårligere end quad core?

Hilsen Christian/lexerium
Gravatar #2 - vandfarve
6. nov. 2007 20:32
Det kommer i det stoe hele an på, hvilke spil du vælger at spille, og hvilket styresystem du vil vælge.

De eneste forskelle er 1) processorerne og 2) mængden af ram:

1) Q6600 er almindeligt anerkendt som at være den stærkeste af CPU'erne, men før man kan mærke det i dagligdagen, så skal man både vælge et styresystem (fx. Vista i stedet for XP) og spil, der understøtter quad core-processorer. Lige pt. er det vist kun Crysis, Supreme Commander og UT3, der understøtter 4 kerner, men det vil selvfølgelig stige voldsomt de næste 2 år. Jeg har selv en Q6600, men når jeg kun bruger computeren til spil, der max. understøtter 2 kerner, så var ville en E6850 faktisk have været bedre - så overvej, hvilke spil du vil købe i fremtiden, og hvornår du næste gang vil opgradere. En Q6600 er nemlig ikke en native quad core-processor, men to E6700'ere sagt sammen i en CPU.

2) Forskellen fra 2 til 4 GB ram (fortsat at de har samme hastighed og type) vil ikke være særlig stor i XP, hvor du givetvis vil mærke en større forskel. Så hvis der følger Vista med købet af computeren, så gå efter 4 GB - man kan aldrig få for mange, men det er ikke must.

Så til mit eget behov vil jeg gå efter den sidste computer (med en E6850'er) og så smide 1-2 GB flere ram i, så du rammer 4 GB, men du hører bestemt ikke noget ondt om, hvis du vælger den første. Dog vil jeg lige bemærke, at en Q6600 bruger 105 watt under maksimal belastning (TDP), mens en E6850'er kun bruger 65 watt. Det er en del i min verden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login