mboost-dp1
Moderne alternativ til TI-86 grafregner?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har tænkt på at genopfriske nogle matematiske discipliner som f.eks. calculus og lineær algebra. I den forbindelse tænkte jeg på at finde et lidt mere moderne alternativ til min gamle TI-86 grafregner.
Men grafregnere er vist et "dødt" marked nu om dage, for det ser ikke ud til at butikkernes udvalg har ændret sig særlig meget de sidste 10 år.
Hvad kan jeg bruge i stedet? En Pocket PC med et matematik-program? Hvad bruger I andre?
Men grafregnere er vist et "dødt" marked nu om dage, for det ser ikke ud til at butikkernes udvalg har ændret sig særlig meget de sidste 10 år.
Hvad kan jeg bruge i stedet? En Pocket PC med et matematik-program? Hvad bruger I andre?
Det lader til at det nye hotte er ti-89 titanuim og voyage 200 men jeg klarer mig nu fint med min gamle ti83+ og matlab :)
Voyage 200 /ti92 er efter min mening for stor. ti89-ti er den samme model som de to foregående ti89'er, den eneste forskel er at den har en usb ting i røven, men jeg kan ikke lige se hvad jeg skal bruge den til.
De hotte computerprogrammer er nok: matlab, mathcad, maple og mathematica. Jeg har selv brugt de tre førstnævnte hvor maple og mathcad nok er de nemmeste til calculus ting men mat(rix)lab(oratory) dem overlegent til linæere algebra ting. Umiddelbart tror jeg ikke du får glæde af nogle af dem på en pocket pc - de kræver altså som minimum en ordentlig skærm.
Hvis du bare har tænkt dig at regne sådan nogle opgaver i en tilfældig lineær algebra eller calculus bog så skulle du dog sagtens kunne klare dig med end ti89. Den kan differentiere, integrere og lave matrice operationer med komplekse tal = ^_^. Synd for dig at du engang har skullet bruge ti86/83. Det er helt igennem en elendig lommeregner.
De hotte computerprogrammer er nok: matlab, mathcad, maple og mathematica. Jeg har selv brugt de tre førstnævnte hvor maple og mathcad nok er de nemmeste til calculus ting men mat(rix)lab(oratory) dem overlegent til linæere algebra ting. Umiddelbart tror jeg ikke du får glæde af nogle af dem på en pocket pc - de kræver altså som minimum en ordentlig skærm.
Hvis du bare har tænkt dig at regne sådan nogle opgaver i en tilfældig lineær algebra eller calculus bog så skulle du dog sagtens kunne klare dig med end ti89. Den kan differentiere, integrere og lave matrice operationer med komplekse tal = ^_^. Synd for dig at du engang har skullet bruge ti86/83. Det er helt igennem en elendig lommeregner.
Eller hvad med lidt microsoft, Microsoft Math som også kan læses om her
Lommeregner til studerende tjeck http://www.calculus.dk . Jeg har selv købt en TI89 her, som jeg har brugt flittigt på maskinmesterstudiet. Alternativet er en HP, som kan det samme, men måden at indtaste data på, er lidt anderledes.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.