mboost-dp1

Mit bundkort tror kun på 2.0 i stedet for 2.8

Gå til bund
Gravatar #1 - Christianc
5. feb. 2006 11:27
Daw, jeg har et ABIT th711 motherboard, og en P4 2,8gh cpu, men den køre kun som en 2,0 http://peecee.dk/?id=28002 Jeg så i en anden tråd at der var en der forbedrede sin athlon med 400mh, ved og flytte på nogle jumper? Kan jeg også det, for det er virklig nederen ikke at få de sidste 800mh med! :(
Gravatar #2 - m_abs
5. feb. 2006 20:01
Tror du ikke bare at det er den strømbesvarende funktion der slår til?

Min Athlon64 3000+ (1,8GHz) kører oftest kun 1GHz, da det er spild af strøm at køre med mange Hz som ikke udnyttes.
Mener at P4, har et lignede system.
Gravatar #3 - demiurgos
5. feb. 2006 20:16
Er der tale om en bærbar eller stationær? Min gamle bærbare (også 2,8 GHz P4) lavede nemlig et trick hvis den blev for varm, hvor den nedjusterede sig selv til omkring 2 GHz.

Hvis det er en bærbar ville det måske være en ide at placere den et forholdsvist køligt sted med masser af rum til udluftning, og lade den køre en time eller to. Derefter kunne du genstarte og se om den justerede sig selv automatisk.

Dette kunne selvfølgelig også gøre sig gældende for en stationær, men de er sjældent lige så tilbøjelige til at blive for varme.
Gravatar #4 - amokk
6. feb. 2006 01:03
læs din motherboard manual, og find ud af hvor du ændrer FSB hastigheden i BIOS... du skal sikre dig at den er sat korrekt. nu har jeg ikke regnet på det, men hvis den fx. er sat til 133 MHz i stedet for 200 MHz, vil det give et resultat som det vi ser her...

alternativt, så kig i kontrolpanel under power options, og sæt den til Home/office desk eller Minimal power management
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login