mboost-dp1
Mig vs. Duron blyanttricket
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Mig vs. Duron blyanttricketEr der ikke nogen som kan send et link til en rigtig god Duron overclocker guide, jeg er lidt forvirret omkring det der med blyanten.. Er det bare L1 broerne som skal forbindes eller hvad ??
---
Abit A7V (1005a)
Duron 700@700 MHz
128 MB ASPACER PC133
Creative GeForce 256 SDR 32 MB RAM (150/180)
duron og blyant-tricketdet du skal gøre er at finde en blyant med hårdhed 0.5 eller højere. jo hårdere jo bedre.
så skal du tegne en linje mellem de gennemskårne broer - men en ting man skal lægge lidt mærke til er, at det altså ikke bare er en linje. det tog mig et kvarters tid at få dem tegnet så tydelige at det virkede. såøhm.. tålmodighed, præcision og en stiftblyant er egentlig alt hvad du skal bruge. og så la' være med at forbinde de forkerte broer. (f.eks. ved at tegne stregerne for unøjagtigt.)
det kan føre til sjove, spontane hop i multiplier settings'ne..
Thaa.. lidt for sent men takjeg valgte at tage en trykblyant og en lup + en DYB indånding... og tegne kruseduller :-) over L1 broerne for flere dage siden...
Min Duron er ikke nogen mirakel chip, men den kan da klare 700@900 ved 1,75V men lortet bliver skide varmt (56C ved 100%)... Hvorfor er jeg aldrig heldig nok til at få de der geniale MEGA overclockbare chips.
Det betyder bare at jeg bliver nød til at fremskynde mit vandkølings projekt. Chrome Orben som er klasket på min chip larmer UGUDELIGT, og køler dårligt...
56 grader?!??!?!??øhhhh, det er IKKE godt. hvis du ikke allerede har gjort det (og det går jeg stærkt ud fra du ikke har) skal du få fat i noget kølepasta (lå sandsynligvis vedlagt din køler?) og fyre det på cpu-kernen.
min duron 650@800 bliver aldrig varmere end 42 grader.
Kølepasta... yep..Det er der skam på... tror du jeg er idiot ?
Jeg valgte at tænke mine ekstra blæsere for at give duronen lidt "luft" og tempen faldt til 47 C ved 100 % det vel og mærket ved 950 MHz !!
Jeg er ikke NEWBIE, jeg underede mig bare over valget af forbindelses middel.. grafit er ikke et særligt godt ledende matriale, men til den længde kan det godt gå.. Jeg forventer dog ikke at det er nogen permanent løsning... hvem ved.
godt ord igentja, jeg var ikke helt sikker på om du var newbie eller ej... det lød bare lidt voldsomt med 56grader. :) - og tro det eller ej, så kender jeg folk der HAR kørt oc'et duron længere tid uden (!) kølepasta ... ved temperaturer mellem 55 og 65 grader.
Oc Duron sys
Det jeg har gjort ved mit system er at sætte en af de her Rørslanger man kan bevæge som man har lyst
ned over CPUFan. Cpufanen blæser nede fra og op, og så en blæser i den anden ende af røret. Der suger den varme luft ud af kabinette.. ( så køre den varme luft ikke rund i kabinette ) Det siger let med det er ikke så slemt... Arbejder på en lyddæmper.. ; ))
Duron 800@1000 / 41 c
Kølepastabruges jo kun til at udligne ujævnheder i cpu og køler. Så der sikres direkte kontakt på hele fladen..
Kølepasta er jo dårligt til at lede varme i forhold til køleribberne...
Så... og husk lige at man ikke behøver bruge det hele *G* Det skal kun dække ujævnheder..!!
=><STRONG>Lauer</STRONG>
Det lyder som om din køler enten er lige lille nok eller også har du glemt kabinet køling... ;o)
Sørg for på en effiktiv måde at få ledt den varme luft ud af kabinettet...
51 grader er ikke et desideret problem men du forlænger levetiden af cpu'en ved at holde den >50 grader.. :o)
Det lyder som om din køler enten er lige lille nok eller også har du glemt kabinet køling... ;o)
Sørg for på en effiktiv måde at få ledt den varme luft ud af kabinettet...
51 grader er ikke et desideret problem men du forlænger levetiden af cpu'en ved at holde den >50 grader.. :o)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.