mboost-dp1

Meget simpel måde at bryde kopibeskyttelsen af de nye cd'er på...(Det er ulovligt og jeg har selvfølgelig ikke foretaget kopiering, men blot konstateret at det var muligt)

Gå til bund
Gravatar #1 - kristofferj
23. feb. 2003 20:20
Hvorfor kan mit ca. 4 år gamle cd-rom drev læse og kopiere alle former for kopibeskyttede cd'er til f.eks. mp3 på harddisken? Imens min nye plextor brænder ikke kan kopiere en skid. Mit gamle drev læser bare cd'erne somom de ikke var beskyttede.
Gravatar #2 - west
23. feb. 2003 20:23
Ree-hee-hee-hee-hee-hee-heeaally?

Model, mærke, serienr tak - methinks me skal på indkøb =)
Gravatar #3 - klyde_snot
23. feb. 2003 20:30
giv mig giv mig giv mig..
Gravatar #4 - Yasw
23. feb. 2003 20:44
Hmm, mon ikke man har et par gamle CD-drev liggende, som man lige kunne prøve med.
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
23. feb. 2003 20:49
*kigger på sin computer* der er plads til et CD drev til...

*kigger på sin ret gamle computer* der sidder et CD drev i...

--
Kan vi få noget at vide om drevet kristofferj?
Gravatar #6 - kristofferj
23. feb. 2003 21:00
For at være på den sikre side tjeckede jeg lige igen med den nye Robbie Williams cd (Som faktisk er en rigtig fed CD, selvom det tog mig lidt tid at acceptere at købe en cd der er blevet spillet på The Voice)
Jeg satte først cd'en i min plextor brænder og ganske som pladeselskaberne gerne ville have det åbnede den en grim player der var på cd'en og afspillede cd'en. Så åbnede jeg Audiocatalyst som viste 3 audio tracks og 12 data tracks, nogle af dem havde endda negative værdier ved størrelse.
Nu kommer det spændende:
Jeg cd'en i mit 4 år gamle asus 36max drev. Ligesom når jeg sætter en ikkebeskyttet cd i et drev åbnede winamp og afspillede cd'en. Så åbnede jeg Audiocatalyst og det viste alle 14 numre og fandt uden problemer titlerne i internet databasen. De var lige klar til at grabbe ned på harddisken.
FORFÆRDET over mit ubevidste, men meget kriminelle brud af kopisikringen skyndte jeg mig at åbne newz.dk så jeg kunne advare andre inden de begik samme fatale brøler. Jeg er nu tvunget til et liv under jorden med en konstant frygt for at APG's agenter finder mig og sagsøger mig for millioner...
Jeg vil hurtigst muligt, når jeg igen tør nærme mig det hus der engang var mit hjem, poste de præcise specifikationer på det farlige drev så ingen, ingen andre skal lide som jeg...
Gravatar #7 - nightH
23. feb. 2003 22:34
øhh.. ikke for noget men dette emne har været oppe et par gange se http://www.newz.dk/forum_item.php?id=23078 og senest http://www.newz.dk/redir.php?id=8987
så til alle jer der ønsker sådan et drev, må det vel bare være at finde nogle drev der "opfører" sig på den "rigtige" måde ;)
Gravatar #8 - Yasw
23. feb. 2003 22:39
Men er dette bare en tilfældighed eller tyder det på at hardware-branchen samarbejder med pladebranchen ?
Gravatar #9 - DiZaster
23. feb. 2003 22:52
Skal lige siges at mit gamle Creative 5x DVD gør det samme :-) Så mon ikke der er en del der skal til at tjekke deres gamle drev.
Gravatar #10 - fixer
24. feb. 2003 04:23
Faktisk behøver det ikke være gamle drev. Jeg har en lite-on brænder fra sidste sommer. Og den kan samme fantastiske... (jeg mener selvfølglig forfærdlige) trick.

Det er en LITE-ON LTR40125S, så ved I hvad i skal holde jer fra ;-)
Gravatar #11 - sKIDROw
24. feb. 2003 09:30
Tror at der vil ske det, at mange producenter vil rette problemmet i deres firmware.
Så man kan aflæse cd'erne i deres drev.
Hvilket egentligt kun er på sin plads.
Gravatar #12 - mikbund
9. apr. 2003 08:38

FORFÆRDET over mit ubevidste, men meget kriminelle brud af kopisikringen skyndte jeg mig at åbne newz.dk så jeg kunne advare andre inden de begik samme fatale brøler.
Bare rolig loven forbyder dig kun rippe hvis de har en effektiv kopibeskyttelse, det kan det ikke kaldes, hvis den kan afspilles i et almindelig cdrom drev :)

Jeg er nu tvunget til et liv under jorden med en konstant frygt for at APG's agenter finder mig og sagsøger mig for millioner...
Jeg vil hurtigst muligt, når jeg igen tør nærme mig det hus der engang var mit hjem, poste de præcise specifikationer på det farlige drev så ingen, ingen andre skal lide som jeg...
I dette tilfælde er du nu beskyttet af loven.. Som sagt skal det være effektiv kopibeskyttelse :) Så det drev der, hvad sagde du det hed ? :)
Gravatar #13 - sKIDROw
9. apr. 2003 09:14
Jeg fik lavet en kopi med nye drev, uden andet end nero.. :D
(Men vi vidste jo alle at copy control, var spild af tid... )
Men kopien er også beskyttet.
Hvilket irretere mig, for jeg har intet at bruge det at kunne kopiere til.
Jeg vil da have dem ind som ogg vorbis.. ;)
Gravatar #14 - applefan
22. jun. 2003 05:26
Man kan da ikke forhindre folk i at kopiere sin musik til sin computer. Nu bruger jeg selv Mac, og jeg har aldrig haft et problem med at kopiere mine CD'er til iTunes. Det er iøvrigt lovligt
Gravatar #15 - DUdsen
22. jun. 2003 11:04
Har det noget at gøre med at windows er sat op til at følge ini filer på en cd hvis den tror det er en data CD
De fleste kopisikrigs systemer virker ved at CD'en både er en data CD og en audio CD dette har tidligere været brugt til bla ekstre matrialle osv.
Ældre drev eller CD afspille vil så ikke værre opmærksomme på de ekstre spor og vælger at opfatte CD'en som rent audio.

sKIDROw den kopisikring cdparanoia ikke kan tygge sig igennem er ikke sendt på markedet endnu, cdparanoia er ydermere istand til at læse cd'er der er for ridsede til alm afspillere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login