mboost-dp1
Lydløs PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har samlet en PC med et lille VIA board (passiv køling) og en Seagate lydløs hardisk. Jeg har proppet det i et gammelt kabinet og nu mangler jeg bare at erstatte strømforsyningen for at være i støjfri. Jeg vil helst minimere strømforbruget så jeg har god samvittighed ved at have den tændt altid. Er der nogen der har et forslag til en billig støjsvag strømforsyning. Jeg har set en 60W (hvilket vel burde være nok, eller hva?) som fungerede helt uden køler! Men den kostede 600 kr :(
Du kunne vove at sætte blæseren ud af spillet i en alm. strømforsyning, hvis du vil have den helt stille. Om det er stabilt nok kan jeg ikke garantere, men du kan også sætte blæseren til at køre 5V i stedet for 12V, det burde gøre meget støjsvag.
Ja, det er måske den bedste løsning. Men hvordan sikrer jeg mig så at den ikke bryder i brand mens jeg er væk?
den bryder ikke bare i brand, den har sikringer osv. som gør at den selv lukker ned hvis den bliver for varm eller kortsluttet...
i øvrigt vil jeg nok anbefale dig at købe en low noise PSU og så sætte 5 eller 7v til blæseren
men det plejer jo ellers at være sådan at harddisken alligevel overdøver de langsomme blæsere
i øvrigt vil jeg nok anbefale dig at købe en low noise PSU og så sætte 5 eller 7v til blæseren
men det plejer jo ellers at være sådan at harddisken alligevel overdøver de langsomme blæsere
www.shg.dk
Kabinettilbehør - Strømforsyning - Støjsvag
Du kan sikkert også finde andre på www.edbpriser.dk
Kabinettilbehør - Strømforsyning - Støjsvag
Du kan sikkert også finde andre på www.edbpriser.dk
Benyt en alm strømforsyning og montér en 80mm 12dB Papst blæser i den i stedet for den originale. Med det beskedne strømforbrug din computer har, så burde det være længe nok til at køle PSU'en. Harddisken vil helt sikkert larme mere end denne blæser.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.