mboost-dp1
Lyd forsvundet efter installation af harddisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej :)
Jeg har købt mig en ny harddisk, Samsung Spinpoint 400GB, og det er jo rigtig dejligt.
(bundkort: gammelt nForce 4 SLI, onboard lydkort)
Jeg fik den installeret og den virker fint, men nu har jeg et problem: Lyden er forsvundet!
Først tænkte jeg, at jeg nok bare have skubbet til et stik omme bagpå, men så fandt jeg ud af at driveren i Enhedshåndtering havde et lille advarselsskilt.
Jeg prøvede fejlfindingen, og den sagde jeg skulle slette driveren og det prøvede jeg så. Den mente at den ville poppe frem med ny, uinstalleret hardware, men det gjorde den ikke, og den kunne heller ikke finde noget da jeg selv satte den til at søge!
Jeg prøvede så at hente driverne på nvidias hjemmeside, men det virker heller ikke - den driver jeg slettede (den med advarslen), er slet ikke at finde på listen længere.
Så prøvede jeg at slå harddisken fra igen, og sætte mit ene DVD drev til igen (som jeg var nødsaget til at pille fra, da jeg ikke havde strømkabler nok). Det kunne jo være de rikke var strøm nok, hvad ved jeg... Men det virker stadig ikke!
Jeg har prøvet at kigge på bundkortet, men der er ikke nogle kabler der sidder løst.
Har I en idé til hvad jeg kan prøve? Det er lidt irriterende uden lyd :(...
På forhånd tak.
Hilsen Mark
Jeg har købt mig en ny harddisk, Samsung Spinpoint 400GB, og det er jo rigtig dejligt.
(bundkort: gammelt nForce 4 SLI, onboard lydkort)
Jeg fik den installeret og den virker fint, men nu har jeg et problem: Lyden er forsvundet!
Først tænkte jeg, at jeg nok bare have skubbet til et stik omme bagpå, men så fandt jeg ud af at driveren i Enhedshåndtering havde et lille advarselsskilt.
Jeg prøvede fejlfindingen, og den sagde jeg skulle slette driveren og det prøvede jeg så. Den mente at den ville poppe frem med ny, uinstalleret hardware, men det gjorde den ikke, og den kunne heller ikke finde noget da jeg selv satte den til at søge!
Jeg prøvede så at hente driverne på nvidias hjemmeside, men det virker heller ikke - den driver jeg slettede (den med advarslen), er slet ikke at finde på listen længere.
Så prøvede jeg at slå harddisken fra igen, og sætte mit ene DVD drev til igen (som jeg var nødsaget til at pille fra, da jeg ikke havde strømkabler nok). Det kunne jo være de rikke var strøm nok, hvad ved jeg... Men det virker stadig ikke!
Jeg har prøvet at kigge på bundkortet, men der er ikke nogle kabler der sidder løst.
Har I en idé til hvad jeg kan prøve? Det er lidt irriterende uden lyd :(...
På forhånd tak.
Hilsen Mark
Der er 2 knapper:
"Graphics Driver" og "Motherboard Drivers"
Du siger dit lydkort er onboard = på motherboardet...
Prøv "Motherboard Drivers"... det kan da ikke skade, vel?
Ellers kan du her:
link
finde: platform / nForce Drivers ->nForce4 SLI Intel
og nForce Audio driver.
/3214n
"Graphics Driver" og "Motherboard Drivers"
Du siger dit lydkort er onboard = på motherboardet...
Prøv "Motherboard Drivers"... det kan da ikke skade, vel?
Ellers kan du her:
link
finde: platform / nForce Drivers ->nForce4 SLI Intel
og nForce Audio driver.
/3214n
http://markjensen.dk/driver.jpg
Ingen motherboard :S
Har prøvet at hente realtek-driveren, men efter jeg havde installeret og genstartet var der ingen forskel.
Prøver det sidste link nu.
Kan det have noget at gøre med at hardwaren helt er slået fra? Har kigget i BIOS - det ser fint ud, det har jo også virket før. Men det virker nærmest som om at det er slået fra helt på hardware-plan, men kan ikke lige se hvor det skulle være...
Ingen motherboard :S
Har prøvet at hente realtek-driveren, men efter jeg havde installeret og genstartet var der ingen forskel.
Prøver det sidste link nu.
Kan det have noget at gøre med at hardwaren helt er slået fra? Har kigget i BIOS - det ser fint ud, det har jo også virket før. Men det virker nærmest som om at det er slået fra helt på hardware-plan, men kan ikke lige se hvor det skulle være...
Har prøvet nForce Audio driver nu. Virker stadig ikke. Når jeg åbner NVMixer skriver den:
Programmet kan ikke starte, fordi nv nForce-hardwaren ikke blev detekteret på dit system. bla bla tjekke enhedsstyring (hvor der ikke er noget) og tjekke at nv nForce Audio Codec Interface-komponenten ikke er deaktiveret.
Programmet kan ikke starte, fordi nv nForce-hardwaren ikke blev detekteret på dit system. bla bla tjekke enhedsstyring (hvor der ikke er noget) og tjekke at nv nForce Audio Codec Interface-komponenten ikke er deaktiveret.
mærkeligt at du ikke har motherboard knappen, er det her du kigger:
link
jo... nu kender jeg ik lige det kort i detaljer, men det kan da godt være en jumper fx. der slår onboard lyd fra, eller direkte i bios.
men der er heller ikke nogen sound devices der er deaktiveret i enhedsstyring?
/3214n
link
jo... nu kender jeg ik lige det kort i detaljer, men det kan da godt være en jumper fx. der slår onboard lyd fra, eller direkte i bios.
men der er heller ikke nogen sound devices der er deaktiveret i enhedsstyring?
/3214n
Nu er den pludselig kommet frem igen i enhedsstyring - altså den med advarselsskiltet.
Den hedder NVIDIA nForce Audio (og den nedenunder det samme + Codec Interface, men den er der vist ikke noget i vejen med). Åbner jeg den med fejlen, skriver den:
Enheden kan ikke starte. (Kode 10)
Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.
Det er det samme som den skrev da jeg prøvede at fjerne det hele.
Mht jumperen: Lyder lidt som om man ikke kunne komme til at slå det fra ved en fejl...
Den hedder NVIDIA nForce Audio (og den nedenunder det samme + Codec Interface, men den er der vist ikke noget i vejen med). Åbner jeg den med fejlen, skriver den:
Enheden kan ikke starte. (Kode 10)
Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.
Det er det samme som den skrev da jeg prøvede at fjerne det hele.
Mht jumperen: Lyder lidt som om man ikke kunne komme til at slå det fra ved en fejl...
Kan det være brændt af? Den kom frem med lydikonet da jeg tændte op, men så kom der en BSOD, com'en genstartede, og væk var ikonet...
mærkeligt!
har du prøvet denne?
link til NVIDIA nForce Audio driver
jeg tror mest det er en driver ting...
/3214n
har du prøvet denne?
link til NVIDIA nForce Audio driver
jeg tror mest det er en driver ting...
/3214n
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.