mboost-dp1

Linux og Win2k på samme maskine ?!?

Gå til bund
Gravatar #1 - Lauer
10. maj 2001 20:12
Linux og Win2k på samme maskine ?!?Jeg har en server stående som normalt står i en ungdomsklub, hvor den bliver brugt til internet surfing. Men når klubben en gang hver 3 måned holder netparty bliver den brugt til CS-server, men stats, og webserver. Det ved sige at der skal være : En linux dist ( men hvilken ved jeg ikke, måske RH 7.1 ) - vil også gerne installer en "grafisk" Apache, PHP4, MySQL, Cs-server med stats Perl 5, DBI Og så win2k prof. Jeg vil gerne have nogle tips, og guider til hvordan jeg skal gøre.
Gravatar #2 - Gecko
10. maj 2001 20:18
ok:Først skal du overveje hvor meget du vil gå op i linux serveren. du siger der også skal win2k på, det er ikke noget problem. Hvis vi snakker linux distributioner, er der et hav af muligheder at vælge i mellem. Jeg foretrækker en dist som Debian, da, det ekstra du skal lave i starten, det sparer du med renter bag efter. Debian er meget nem at vedligeholde, og kan også være overvældene flot grafisk. Redhat kan dog også bruges, men jeg vil dog ikke anbefale det. //Gecko
Gravatar #3 - Lauer
10. maj 2001 20:29
Lige en ting merejeg vil gerne vide hvor meget hver partion skal have. Jeg har 10 gb at gøre godt med
Gravatar #4 - sKIDROw
1. sep. 2001 11:03
Den nemmeste distro er Mandrake den bruger jeg selv... men den mest drift sikre (selvom min aldrig har givet så meget som et hik...) er vist Debian som jeg har hørt utrolig meget godt om men er IKKE veegnet til newbies... ;o)
Det med partitioner er vist et religions spørgsmål i visse kredse... ;o)
Swap partitionen skal være på størrelse med din fysiske ram eller dobbelt op...
Herefter kan ellers fordele den resterende plads mellem dem, eller hvis man ikke vil kan man bare lave en stor /
Dog i det tilfælde kan jeg ikke se en god grund til at bruge så meget plads til /home
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login