mboost-dp1

Langsom opstartning!

Gå til bund
Gravatar #1 - Energiez
9. sep. 2001 21:10
Hmm, jeg har et lille problem,,, min computer er på 1Ghz men alligevel er den meget meget langsom til at starte op, så sprøgsmålet er, hva' er problemet???
Gravatar #2 - CyberQ
9. sep. 2001 22:19
Det er muligvis din(e) harddisk(e), det kan også være dit netkort hvis du ikke har givet det en fast ip adresse (medmindre du er på et netværk med DHCP server der tildeler dig en Ip adresse) du må komme med noget mere info, for der er jo ingen der ved om det er 10 minutter eller 1 minut du syntes er langsomt, jeg har en Pentium 4 på 1600 Mhz og ATA 100 harddiske, den booter på ca. 14 sek ind i Xp
Gravatar #3 - TcaT
10. sep. 2001 06:06
Som CyberQ skriver, skyldes det nok at du (måske?) ikke har en fast ip adresse og ikke kører med en DHCP-server.
Gravatar #4 - Energiez
10. sep. 2001 18:03
Hmmm,,, det tager ca. 2-3min,,, og fungerer for det meste først efter en genstartning.....
Gravatar #5 - Energiez
10. sep. 2001 18:06
øhmmm,,,, hvordan får man lavet en fast ip adr...?
Gravatar #6 - TcaT
10. sep. 2001 20:16
Kommer an på hvilket os du har?
Men jeg regner med det er Windows.
Højreklik andre computere og vælg egenskaber =>
Vælg egenskaber for tcp/ip for dit netkort (hvis det er Win98 og du har modem, vil der også være tcp/ip for modemet)
Angiv ip-adresse - evt. 192.169.x.y
Gravatar #7 - Net_Srak
11. sep. 2001 12:16
Hvis du ikke bruger dit netkort (hvis du har et), så slå det fra.
Højreklik <STRONG>Denne computer </STRONG>og vælg <STRONG>Egenskaber</STRONG>. Vælg fanebladet <STRONG>Enhedshåndtering</STRONG>. Dobbeltklik <STRONG>Netværkskort</STRONG> eller tryk på plusset foran <STRONG>Netværkskort</STRONG>. Dobbelklik nu dit netkort eller marker det og tryk på <STRONG>Egenskaber</STRONG>. Sæt et flueben i <STRONG>Deaktiver i denne hardware profil </STRONG>og tryk <STRONG>OK </STRONG>og<STRONG> Luk</STRONG>.
Done
Gravatar #8 - Energiez
11. sep. 2001 20:43
Hmm,,, jeg undrer mig bare over hvorfor den starter så langsomt op, da den ikk' gjorde det inden jeg havde skiftet Bundkort + Proc....
Gravatar #9 - CyberQ
15. sep. 2001 12:15
Har du geninstaleret dit Windows siden du skiftede cpu+bund??? Hvis ikke er det nok en MEGET god ide, da driver til chipsæt osv. er anderledes
Gravatar #10 - Onde Pik
15. sep. 2001 12:23
Enig med CQ, hvis du ikke har lavet en reinstall af W efter du skiftede bundkort(undre mig at du kan starte det så). Der med 99% sikkerhed massere af HW konflikter.

Du må meget gerne skrive hviken version af windows du har, da der er massere af ting der kan gøres ved de foskellige versioner for at starte hurtigere op.(Problemet med netkortet var vist kun et problem i 9x)
Gravatar #11 - Energiez
16. sep. 2001 12:40
> Win 98... hmmm,,,, hva' så hcis man har formateret...?
Gravatar #12 - BIO--DK
23. sep. 2001 13:56
Det kan også være dine Harddiske. Prøv at give dem noget <STRONG>DMA Buffer</STRONG>.

Hvis du kører Win 9x el ME gør du det ved at højreklikke på "Denne Computer" og klikke "Egenskaber". Så vælger du fanen "Enhedshåndtering". Klik på det lille + ud for "Systemenhedder" og dobbeltklik på "DMA-controller". Under "Indstillinger" sætter du et flueben i "Reserver DMA-buffer" så kan du vælge hvor meget du vil give den. 64 er det bedste syns jeg ( og det maximale ). Så klikker du bare "OK" på alle vinduerne og genstarter computeren.

Så skulle den gerne starte som et lyn.

ps. det virker kun med DMA Harddiske ( sådan en har du helt sikkert).

<STRONG>BIO--DK the tweaking geek</STRONG>
Gravatar #13 - Energiez
25. sep. 2001 19:48
Jeg er sq ked af det gutter! men det har ikk' hjulpet noget af det...

Problemet er at den bare står og tænker ude i dos'en når man starter op, og først efter flere forsøg og med lidt held ka' den starte...?
Gravatar #14 - BIO--DK
28. sep. 2001 11:20
Geninstaller Windows..........

BIO--DK
Gravatar #15 - |eXlook|
30. sep. 2001 15:31

Hejsa..

Nu ved jeg at det ikke har noget med emnet at gøre, men jeg så at du nævnte du havde en P4 1600.. CyperQ!
Jeg har selv også lige bestilt en. Jeg villle bare høre om du bruger et Intel-baseret bundkort eller hvad?
Og er du tilfreds med din maskine?

PS.
Jeg har også prøvet til netparty, at gateway'en var nede. Så var ALLE PC'er rigtig lang tid om at starte op, og som du selv sagde, var det ikke hver gang, de startede rigtig op.
Gravatar #16 - CyberQ
10. okt. 2001 10:33
Jeg er MEGET glad for min P4, jeg kører med en socket 478 på et Asus P4B bundkort med 512 Mb PQI power modul ram, jeg er blevet positivt overrasket over hvor lækkert en P4 kører, specielt da jeg ikke er tilhænger af Amd's cpu'er syntes jeg Intel er sluppet kanont fra P4'eren, og det skal hermed siges at jeg ikke har noget imod Amd, det er bare ikke min kop the *s* Men held og lykke med den, det er en VIRKELIG stabil maskine, jeg har ikke oplevet så meget som e micro problem på min endnu, så go for it.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login