mboost-dp1

Kan overclocking slide på køleren til div chip på bundkortet ??

Gå til bund
Gravatar #1 - ray_cokes
21. mar. 2006 08:00
Hej !

Jeg har inden for de sidste dage fået et problem med at min fan der skal køle en "mindre chip" på mit Abit N-7 bundkort er begyndt at "skrælle" noget så forfærdeligt.

Min første indskydelse var at det måske kan skyldes at jeg har fået overclocket min computer, men det burde vel ikke have nogen betydning for andent end "hoved køleren" som sidder på selve CPU'en ?

Måske det lyder lidt indviklet, men jeg vil gerne have svar på dette inden jeg ringer til forhandleren og klager over at bundkortet er gået i stykker.

Det skal vel også nævnes at bunkortet er lige godt 1½ år og det er vel ikke lang tid det har holdt ??

Stil gerne yderligere spørgsmål, hvis min forklaring skulle være uklar :-)
Gravatar #2 - plazm
21. mar. 2006 18:20
tja, du kan i hvert fald godt glemme alt om at få byttet kortet...
Overclock = brud på garanti!

Men det kan vel bare være at køleren er ved at være slidt op?
Det var min, så jeg købte en ny. 100 kr
Gravatar #3 - ray_cokes
21. mar. 2006 20:35
Det er også det jeg er kommet frem til - så der er bestilt mekaniker til at få det lavet.

Men var den blæser du snakker om selve blæseren til CPU'en eller en mindre blæser på bundkortet, du skiftede ud ?

Hvis du ved noget om hvad det koster til div. bundkort kan du så sige noget om hvad en chipset blæser til et ABIT AN-7 koster ??

Mvh og tak for svaret :-)

Carsten
Gravatar #4 - drbravo
22. mar. 2006 00:38
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104955 ? Hvis det da er den på chipsættet du mener. Det lyder sådan. Er det en lille køler på ciirka 1½"?
Gravatar #5 - ray_cokes
22. mar. 2006 07:48
Nej, det er ikke den med køleribber på.

Det er den lille køler du kan se på cirka midt på dette ABIT AN-8 bundkort (til venstre for der hvor CPU skal sidde) ABIT AN-8 (mit er godt nok et AN-7 men det ser ud som om det samme)

C.
Gravatar #6 - Viperaberus
22. mar. 2006 10:26
Det lyder som blæseren blot er slidt. Nogle gange kan lidt olie i lejet klare problemet, men det er en kortvarig løsning (og ofte ret besværligt, at komme til)

Hvis det er http://www2.abit.com.tw/page/uk/motherboard/mother... ser det ud til, at kølepastaen skal udskiftes ved den operation :/
Så er det vist nemmere med en ny blæser :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login