mboost-dp1

Kan man køre samme skærmbillede på 2 skærme?

Gå til bund
Gravatar #1 - Zuul_greve
3. nov. 2002 00:11

Jeg har et Geforce 2 TIvx og jeg vil gerne vide om det er muligt at køre det samme skærmbillede på 2 skærme. Altså forstået på den måde at jeg har den primære skærm sat til vis PAL og den anden via S-video out (begge på samme grafikkort). Mit spørgsmål er altså om det kan lade sig gøre og hvis ja hvordan man så gør?
Gravatar #2 - Wolly
3. nov. 2002 16:59
Burde du ikke have skrevet dette indlæg under support???

Anyway... Jeg tror ikke at du kan gøre det, da jeg mener at grafikkortet under opstarten søger efter skærme på de to kanalerl, og jeg kunne forstille mig at det stopper med at søge når det har fundet en... Eller blot vælger en af mulighederne. Hvis du bruger Linux kan du jo bare forsøge at skrive det ind i din X-config fil og se om det virker.

Hvis du vil have to skærme sat til, hvorfor prøver du så ikke bare at dele dit composite (det du kalder PAL) kabel i to... Aner ikke om det vil virke, og vil absolut ikke tage ansvar for hvad der sker, men det ville jeg da prøve... Måske der er en elektronik mand herinde, der kan svare på hvad der sker :-)

Hvis det virker men signalet er for svagt, kan man jo altid købe en tv-signalforstærker i kvikly og sætte på. Men igen, jeg tager intet ansvar for hvad der sker!!!! Det var blot et forslag :-)
Gravatar #3 - annoia
3. nov. 2002 17:30
Wolly - I linux skal man skrive parametre til skærmkortet i XF86config-4 om at det skal køre med flere skærme. Dette står i dokumentationen fra nvidia.
Gravatar #4 - Wolly
3. nov. 2002 19:59
# annoia

Var det ikke det jeg skrev???

Måske udtrykte jeg mig ikke klart nok, men jeg regnede ikke med at personen kørte Linux...

Jeg tror stadig ikke at man kan få kortet til både at køre på composite og S-VHS... Det du angiver i config filen er kun nødvendigt hvis X ikke selv finder skærmen under opstarten, jeg tror ikke at man bare kan angive begge muligheder og så få dem begge til at virke!!! Men igen, jeg har ikke prøvet det, da jeg kun har en skærm tilsluttet...

Jeg formoder at personen har prøvet at tilslutte begge skærme uden det virkede... hvorfor ellers spørge om nogen ved hvordan man gør det??? Jeg kunne godt komme med en lang teknisk begrundelse for min formodning, men da der ikke er nogen der gider at læse den, er det lidt fjollet:-)

For øvrigt er jeg kommet i tanke om at man kan købe et kabel med S-VHS -> S-VHS + Composite et sådan kabel må da kunne gøre det...
Gravatar #5 - annoia
3. nov. 2002 20:26
Wolly - Tjoeh... Men man konfigurerer det ikke bare ved at konfigurere skærmen. Man siger at den skal bruge tv-ud og det er det.

Hvordan vil du køre både svhs composite? Det er jo to forskellige signaler. Eller er det på to forskellige udgange?
Gravatar #6 - Zuul_greve
3. nov. 2002 22:44
Tka for hjælpen alle sammen...jeg har fundet ud at det....jeg kørte bare med en TV-skærm og et display på et videokamer. Via grafikkortet kunne jeg samtidig køre skørmbilledet over på video-displayet og TV'et via S-video og Composit. Endnu en tak for hjælpen!
Gravatar #7 - Wolly
4. nov. 2002 14:46
# annoia

hehe det her er fandenme for tåbeligt, vi har "som så ofte før i dette forum" fået samtalen over i noget helt andet...

1. Først for at få slået Linux spørgsmålet helt fast. JEG VED GODT HVORDAN MAN SÆTTER SKÆRMENE OP UNDER LINUX!!!!!
Hvis du havde læst min overstående post ordenligt, ville du se at jeg indirekte skrev at jeg kørte Linux, samt at jeg havde en tv-skærm sat til. Hvor mange dists har du set der selv sætter det op i XF86Config-4???????

2. Composite og S-VHS er ikke så forskellige. S-VHS består af 4 ledere. En til hver farve, og en til sync. Hvis du samler de 4 ledere, har du et composite signal...

Og så er den ikke længere... Jeg gider ikke at diskutere dette mere...

Well måske alligevel et par post til, hvis det skulle blive nødvendigt :-)
Gravatar #8 - annoia
4. nov. 2002 16:24
Wolly - Såså, ingen grund til at blive sur... Jeg spørger jo bare :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login