mboost-dp1

Ingen farver på tv-out

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
6. aug. 2005 16:35
Jeg har mit geforce 6600GT, men jeg kan ikke få farver på mit tv-out, er der en løsning på dette?
Gravatar #2 - buch
6. aug. 2005 17:02
dette kan skyldes et gammelt tv, har du prøvet på et andet tv?
Gravatar #3 - jeldtoft
6. aug. 2005 17:44
Jeg har ikke andre fjernsyn, det eneste andet jeg har, har "kun" DVI
Gravatar #4 - Indox
6. aug. 2005 18:11
Jeg har samme problem på GeForce 4.

Og jeg har prøvet på 4-5 fjernsyn uden held.
Gravatar #5 - mrmorris
6. aug. 2005 20:22
Hvad er det helt præcist for et stik; komposit (phono), S-VHS (2x phono eller 1x DIN) eller scart?

De fleste fjernsyn har 2-3 scart stik hvor den ene ofte er af RGB typen (rød, grøn og blå farve i hver kanal) og resterende er komposit og ofte samtidig S-VHS. Komposit har alle farve og lysstyrke informationer i et og samme signal, derfor billigt men ikke særlig godt kvalitetsmæssigt. S-VHS er en tand bedre, fordi her er farve og lys (crominans og luminans) adskilt i hver deres kanaler. RGB-komponent er bedst, men det er der vist ikke tale om i dit tilfælde.

Det lyder umiddelbart som om dit TV forventer at modtage et komposit signal, men får et S-VHS. Enten må der i driveren kunne vælges "Composite" eller også fås adaptere til at lægge de to S-VHS kanaler sammen til én. I teorien kan Crom og Lum smækkes sammen og smides direkte ind som komposit, men jeg kan ikke garentere denne løsning!
Gravatar #6 - duck-1
7. aug. 2005 08:33
eller også skal du bruge et colourfix på svhs kablet. det kan også hjælpe.
Det kan være du skal se om den står til ntsc signal eller pal. hvis den står til ntsc så slå den over på pal.
Gravatar #7 - asger_ss
7. aug. 2005 09:52
prøv evt at køre det gennem en video.
Gravatar #8 - m_abs
7. aug. 2005 12:37
Det kunne også godt lyde som om at du bruger NTSC som TV-standard, den skal være PAL.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login