mboost-dp1

IBM/Lenovo X(41) harddisk?

Gå til bund
Gravatar #1 - kristian-x41
14. jun. 2007 21:04
Hej. Håber nogle kan hjælpe her.

Jeg har lige købt en X41 - en ikke særlig stor eller støjende sag fra lenovo.

Harddisk-lyden skurer dog mine (sarte) ører lidt. Maskinen siger stort set ikke en lyd, men harddisken laver nogle små tik-lyde når den 'sætter igang' i mangel af bedre formulering.

F.eks. ved let surfing er der mange små harddiskaktioner, og så tikker den løs hver andet sekund. Jeg kunne forestille mig problemet var det samme hvis man dowloader i baggrunden eller andet.

Forhandleren siger det er meget normalt på X-serien at harddisken siger en kliklyd når den initialiserer.

Er der nogle der har de samme erfaringer?

Og hvad vil det helt præcis sige at harddisken initialiserer, og hvorfor gør den det så tit?

Mvh.
Kristian
Gravatar #2 - Fjolle
14. jun. 2007 21:10
Jeg tror at det er lyden når der bliver læst fra harddisken du kan høre... Der er ikke så meget du kan gøre ved det.. Du kan prøve at finde et program der viser hvilke programmer der bruger disken og så prøve at komme af med dem, men da jeg prøvede at få min t43 til at holde kæft havde jeg ikke held med det.. (Senere har jeg så installeret vista så nu kører blæseren hele tiden og overdøver harddisken :P )
Gravatar #3 - kristian-x41
14. jun. 2007 21:27
Tak for svar, men det er nu ikke det. Jeg ved også godt hvordan en HD lyder når den arbejder.

Når harddisken kører er der en meget svag arbejdslyd (ganske ordinær dæmpet harddisklyd), som ikke generer overhovedet.

Den lille tik-lyd er som sagt når harddisken skal igang med at arbejde. Når den har nok at lave støjer den ikke.

Den er helt ny, og derfor er der ikke meget ekstra på den.

Mvh.
Gravatar #4 - tgr
15. jun. 2007 03:58
Ja, det er et kendt problem med x41'eren og andre modeller i X-serien. Læs evt. forummet på forum.thinkpads.com - der er bl.a. denne sticky.

Jeg har selv haft en x41 som gjorde det samme.
Gravatar #5 - kristian-x41
15. jun. 2007 08:51
Tak det var meget brugbart. Man kan også se her hvis andre har samme problem. http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with_hard_dr...

Umiddelbart husker jeg ikke at nogen har omtalt problemet i de test jeg har læst.

Har du eller andre leveret deres tilbage, og med hvilket resultat. Jeg er ihvertfald ret irriteret over det, men travlhed gør jeg først får set på det mandag (fredag idag).

Mvh.
Gravatar #6 - tgr
15. jun. 2007 10:47
Jeg har solgt min videre, men det var ikke et irritationsmoment efter jeg fik opklaret hvad det var.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login