mboost-dp1

Hvilket Grafikkort skal man købe?

Gå til bund
Gravatar #1 - zebbe
28. dec. 2003 18:16
Hejsa, nu skal jeg have mig en ny computer. Det eneste jeg mangler er et grafikkort. Skal have det bedste af det bedste, men har ikke fundet ud af hvilket grafikkort der pt. er det bedste. Det skal være et grafikkort til gaming. Prisen er underordnet! :) Plz hjælp! :)

På forhånd tak, Sebastian.
Gravatar #2 - junkfood
29. dec. 2003 11:18
ATI Radeon 9800 Pro

Jeg foreslår det kun da prisen er underordnet :-)

Der kunne naturligvis også investeres i et GeFORCE FX 5900, men disse kort plejer at blive MEGET varme, så mit bedste bud er et ATI Radeon kort.
Gravatar #3 - zebbe
29. dec. 2003 18:02
Okay. Mange tak. Har du erfaringer med ATI kort??
Gravatar #4 - Norton
29. dec. 2003 18:05
ATi er ûber kort! har selv et radeon 8500LE og det er bare et kanont kort, selv om det er ved at være en gammel model.
Gravatar #5 - TWFH
30. dec. 2003 05:52
Tjah, ATi's 2D-kvalitet er betydeligt højere, deres TV-out er nemmere at have med at gøre, og så yder de, med mindre der er tale om Quake3 og visse XBox-ports, langt bedre end deres nVidia-modstykker. Køw do dig så'n en af dem dér Radeon 9800XT - så er du godt kørende indtil næste generation. Damn, jeg gad godt selv kunne sige at "prisen er underordnet", men jeg må "nøjes" med et 9600XT - som i sig selv sparker mås... Og så følger der en Half-Life 2-kupon med til (tror jeg nok) alle XT-kort, både 9600 og 9800. En anden fordel ved XT-kortene er de tweaks ATi har lavet - der er fra næste driverversion mulighed for at lade kortet OC'e sig selv "efter forholdende" (sådan har jeg forstået det), en diode til aflæsning af temperaturer på GPU'en samt en automatisk reset-funktion, der kan redde dig ud af mangt en uheldig varme-situation. Alt i alt vil jeg vove at påstå at ATi står med alle kortene - men det er jo nok også derfor Bill og Co. har valgt ATi og ikke nVidia til den næste X-Box.
Gravatar #6 - Plague
20. jan. 2004 02:31
Jeg vil nu oxo foreslå et Radeon 9800XT kort....
Det skulle være det bedste af det bedste, jeg er selv lige gået fra et 9800Pro over til et 9800XT kort, jegf vil sige at der er en mærkbar forskel på de 2 kort. Med min 9800Pro kunne jeg score ca. 5700 i 3Dmark03 og nu scorer jeg omkring 6900....

Så skal det være vildt og godt så skaf dig en Radeon 9800XT, de sparker r**, og du skriver selv at prisen er underordnet...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login