mboost-dp1
Hvilken strømforsyning skal jeg købe?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Så har jeg endelig fået købt nyt motherboard (ECS S7K5A) + processor (athlon xp 1800+) + lydkort (soundblaster live! 5.1).
Mit grafikkort er et TNT2 M64 (ja, jeg ved godt at det er noget skod i dag...)
Nu står jeg bare og skal have en ny strømforsyning, da den gamle 250w brokker sig lidt...
Hvilken strømforsyning vil i foreslå?
Det vigtigste er at den ikke koster alverden, og at den heller ikke larmer hamrende meget!
Hvor mange watt skal jeg mindst købe?
Den skal gerne kunne køre f.eks et Geforce 3 Ti 200 kort i stedet for TNT2 kortet, på et senere tidspunkt...
Dem findes der sikkert mange af, ikke? :-)
Mit grafikkort er et TNT2 M64 (ja, jeg ved godt at det er noget skod i dag...)
Nu står jeg bare og skal have en ny strømforsyning, da den gamle 250w brokker sig lidt...
Hvilken strømforsyning vil i foreslå?
Det vigtigste er at den ikke koster alverden, og at den heller ikke larmer hamrende meget!
Hvor mange watt skal jeg mindst købe?
Den skal gerne kunne køre f.eks et Geforce 3 Ti 200 kort i stedet for TNT2 kortet, på et senere tidspunkt...
Dem findes der sikkert mange af, ikke? :-)
Den er sværere...
De helt billige er sjældent hverken gode eller støjsvage.
Kig helst efter et mærke, og så SKAL den være pfc 2.03 godkendt (P4)
Det sikre at at den kan klare en standart maskine idag, uden at hikke... ;o)
Hvis du vi fylde ekstra i spanden, kan jeg VARMT anbefale en af de lidt dyrere.
De Chieftech (hvis de kan fås i løs vægt) er en potent PSU, ellers heller det silent systems advanced 300w.
Silent systems advanced 300W bør ikke undervurderes, da den har dobbelt så mange ampere som en alm.
Og de angiver ikke spids belastninger, men det du kan trække på den hele tiden...
Enermax kan ike anbefales da deres angivelser, ikke er den mærkat værd der sidder på den...
De helt billige er sjældent hverken gode eller støjsvage.
Kig helst efter et mærke, og så SKAL den være pfc 2.03 godkendt (P4)
Det sikre at at den kan klare en standart maskine idag, uden at hikke... ;o)
Hvis du vi fylde ekstra i spanden, kan jeg VARMT anbefale en af de lidt dyrere.
De Chieftech (hvis de kan fås i løs vægt) er en potent PSU, ellers heller det silent systems advanced 300w.
Silent systems advanced 300W bør ikke undervurderes, da den har dobbelt så mange ampere som en alm.
Og de angiver ikke spids belastninger, men det du kan trække på den hele tiden...
Enermax kan ike anbefales da deres angivelser, ikke er den mærkat værd der sidder på den...
Nu har du jo nok købt et eller andet, men jeg vil lige bemærke at flere af CodeGen kabinetterne (eks. hos http://www.foeniks-computer.dk/) har 300 Watts strømforsyning og de er low-noise. Det er altså ikke støjfri, men larmer meget lidt - i hvert fald de to jeg har købt. Koster pt. 369 og så får du jo et kabinet med i købet :)
Jeg har tidligere anbefalet Codegen som støjsvag, men det holder desværre ikke i længden, blæseren går løs efter et stykke tid, hvorefter den rasler.
Og Codegens kabinetter er totalt ubrugelige.
For lidt plads og skarpe kanter.
Næ nej chieftech holder hele vejen.
For lidt plads og skarpe kanter.
Næ nej chieftech holder hele vejen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.