mboost-dp1

Hvilken lommeregner til ingeniør?

Gå til bund
Gravatar #1 - avekoder
28. aug. 2007 14:11
Hej newz.dk,

Jeg er lige gået igang med Matematik A, med henblik på at starte på diplomingeniør (elektro) næste år. Underviseren i matematik har ikke nogen "krav" til hvilken lommeregner vi bruger, men anbefaler Casio da han får penge af dem.

Kan jeg få nogen anbefalinger af jer? Valget står umiddelbart mellem:

TI-89 Titanium: Klassikeren, og den de pt. foretrækker på IHK.

TI-Nspire CAS: En ny på markedet, som ikke er ligeså god som TI-89 hvad angår programmering (og spil..). Ifølge Polyteknisk Boghandel er denne "den nye standard" på DTU.

Casio ClassPad 300 Plus: En opkobling, som det ikke rigtigt virker somom nogen bruger, men den virker fancy.

Bør jeg satse på TI-89? Eller Nspire? Eller en helt tredje?
Gravatar #2 - Djaa9
28. aug. 2007 14:20
jeg har brugt TI-89 da jeg havde Matematik på A-niveau og må sige at den opfyldte mine behov og mere til.. Der er stadig tonsvis af funktioner jeg aldrig har fået brugt..
Det hjalp dog at det var den samme som læren havde. Meget af undervisningen foregik faktisk ved at han havde lommeregneren koblet til en projekter og så lavede vi programmer til den på klassen og lavede grafer ol.
Måske det er en fordel at du har den samme som din lære..
Gravatar #3 - Saxov
28. aug. 2007 14:23
calc.exe :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login