mboost-dp1
hollywood+ kort og divx
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
desværreDet kan man ikke ,dette er grunden til at mange også har solgt deres Hollywood+ og købt et TV-Out kort istedet for.
hvis det skal kunne lades at gøre så skal der være kommet en update til Hollywood+ og det har jeg ikke hørt noget om.
Så min anbefaling er at du skal købe et TV-Out kort.
DivX vs VCD/SVCDDu kan ikke på H+ afspille DivX film da de ikke overholder MPEG1 eller MPEG2 standarderne (kun noget Microsoft kalder MPEG4).
Mit forslag er at du henter film som VCD'er istedet for DivX, da de fylder omtrent det samme - altså DivX i god kvalitet fylder mere end 1 skive, og så er pointen ligesom væk med DivX da VCD2.0 eller SVCD begge er i lige så god kvalitet (imo anyway på min DVD afsspiller der er koblet til mit 32" WS Sony TV)
Mit forslag er at du henter film som VCD'er istedet for DivX, da de fylder omtrent det samme - altså DivX i god kvalitet fylder mere end 1 skive, og så er pointen ligesom væk med DivX da VCD2.0 eller SVCD begge er i lige så god kvalitet (imo anyway på min DVD afsspiller der er koblet til mit 32" WS Sony TV)
hollywood+jep. jeg havde / har også et hollywood+ dvd dekoder kort. Jeg vil nok anbefale dig at købe et kort med generel tv-out. f.eks. et geforce2 deluxe :)
format-specifikke tv-out løsninger som h+ holder ik. jeg vil ku se alt hvad min computer kan afspille på tv, og hvis du har det samme ønske, ja så er der dømt grafikkort med tv-out :D
men mht. hele diskussion omkring vcd og divX, så kommer der nye formater som f.eks. 3ivx. derfor er det fedt, som jeg skrev før, at ku afspille alt hva din computer ka dekode på tv. imho =)
Konverter filen og afspil derefterMan kan konvertere sine DivX film til mpg-filer, og derefter afspille dem på TV'et
Benyt et lille program til formålet, jeg har haft stor glæde af tmpencoder fra www.tmpgenc.com
Bare kæmp løs :)
MasterYeti
det er jo ik fedt.eller.. det kommer sføli an på hvad du vil bruge det til, men jeg synes da det er fedt at jeg ka smide mit normale skærm output over på en tv skærm. og det der med at sidde og konvertere, det holder altså ik i længden. det ska være nu, ik om 6 timer, man ka se sin divx.
Kommer...... and på hvad man skal bruge sit kort til...
skal man spille så er man nød til at gøre som i ander siger. Stinker bare at omkode divx. Tager 40 år
men er man ikke gamer er et matrox kort med dual head optimalt.
der skal ikke bruges andet end pc med kortet en film (format pisse ligegyldigt) et kabel og et tv. afspiller MS Mediaplayer eller en eller anden player (i win2k kan man enda køre filmen ud med den der player der er i mapperne når filmen er markeret)
og så skal man lige huske at sette indstillingerne for skæemen til at bruge DVDmax og det er det
og kvaliteten er ekstrem. Har set dvd med et mpeg2 kort. det blivet slået hordt af et matrox.
Matrox +++++Skal også lige siges, at jeg klart vil anbefale Matrox som det bedste allround-kort i denne sammenhæng. Man kan se DIvX-film på sit TV i en kvalitet der til forveksling minder om DVD (hvis det er rippet ordentligt). DVD'er afspiller også RIGTIGT godt (oemnd ikke HELT det samme som et MPEG-2 kort). Og man kan sagtens spille stort set alle spil på G400/450 hvis man kan leve med en opløsning på 1024*764
MasterYeti
matrox..nu er jeg ikke THE man, hvad viden om grafikkort angår. menehh.. at et matrox sku' give bedre billedkvalitet end et dedikeret mpeg2 kort, det er noget vrøvl, imho :) det kommer vel an på udgangen. har du en svhs udgang, er det det samme om du har et hollywood+, geforce2, matrox eller hva faen det er.
(har selv gf2)
sjep.
Til plafDu kan sku da ikke sammenligne et gf2 med et matrox når det gælder tvud har selg haft et gf2 og jeg kan ikke få mit matrox til at køre så elendigt ud som mit gamle gf2 kunne køre ud hvis det så bedst ud...
og jeg snakker om en divx
har selv et Matrox G450 Marvel eTV
//PlattFuss
Hov hovHollywood+ er bedre end Matrox, ATI, Nvidia osv. til MPEG1 og MPEG2 (VCD og DVD) og dertilhørende.
Mht. DivX gælder det om at have et godt TV-Out - og her er Matrox kongen.
MEN - DivX stinker jo for vildt, så hvem der ved noget om MPEG bruger deres tid på det skod format?
tjaa...Jeg vil anbefale en Trust Televiewer - Den giver en bedre billede end en MPEG2-kort og slå selv Matrox Marvel med Tv-Out - Den giver en super kvalitet - Men du skal også have en Digital fjernsyn for at det virker, Helst 100hz. Jeg er selv glad for mig. Det som televiewer helt præcis gør er at den tage en form for scr shoot af hvad der på din skærm og overføre det til din fjernsyn og det kan den gøre uden delays. Med hensyn til lyden skal du nok gøre det igennem dit anlæg, det er det bedste.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.