mboost-dp1

Høj rumtemperatur efter ny processor

Gå til bund
Gravatar #1 - dcgeek
10. aug. 2005 08:57
Jeg har fået sat en 3GHz processor i min computer, den kan ikke underclockes mere end den er nu, og alligevel stiger rumtemperaturen til 30 grader celsius.

Det er ikke til at holde ud.

Er der nogen ideer til hvad jeg kan gøre for at den ikke varmer rummet så meget op?

Vil vandkøling hjælpe?

Hvis ikke, hvad vil så hjælpe?
(Airconditioning larmer for meget, og i samme øjeblik jeg slukker den har computeren varmet rummet 7 grader op igen.)
Gravatar #2 - drbravo
10. aug. 2005 09:32
Skift til en processor der ikke varmer så meget. Evt Pentium M hvis du har knasterne.
Gravatar #3 - mrmorris
10. aug. 2005 10:28
Vandkøling osv. vil ikke hjælpe dig med varme problemet i rummet. Den effekt der afsættes i processoren skal transporteres ud til omgivelserne, så med mindre du har mulighed for at bruge en ventilationsskagt eller placere kølingsradiatoren et andet sted, må du affinde dig med temperaturen.

Pentium 4 er kendt for netop dit problem, VIA's C7 og Pentium-M er optimale løsning, en god mellemvej er AMD's chips.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login