mboost-dp1
hjemme server.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg vil gerne have min egen server. Men desværre skal den leve op til nogen krav for at jeg må have den stående.
Den skal være lille, ikke larme og være billig.
Hvad findes der af gode mini servere på markedet, jeg har ikke rigtigt fundet nogen.
Den skal ikke trække noget særligt. Primært fungere som delt drev mellem vores computere, og som webserver, hvor bedste forældrene kan hente de sidste nye billeder og film klip med guld klumpen. (128 kb up...meget lidt trafik :-) )
Den må meget gerne have trådløst netværk, da det gør at jeg kan placere den frit i lejligheden.
Er der nogen der har nogle gode forslag til færdigt byggede maskiner, eller mindre projekter?
Den skal være lille, ikke larme og være billig.
Hvad findes der af gode mini servere på markedet, jeg har ikke rigtigt fundet nogen.
Den skal ikke trække noget særligt. Primært fungere som delt drev mellem vores computere, og som webserver, hvor bedste forældrene kan hente de sidste nye billeder og film klip med guld klumpen. (128 kb up...meget lidt trafik :-) )
Den må meget gerne have trådløst netværk, da det gør at jeg kan placere den frit i lejligheden.
Er der nogen der har nogle gode forslag til færdigt byggede maskiner, eller mindre projekter?
Skal selv bruge juleferien paa at lege med denne lille faetter:
http://www.cortexsystems.net/catalog/product_info....
Lille - check.
Ikke larme - check (ingen aktiv koeling).
Billig - helt rimelig, hvis du spoer mig ..
WLAN - Yep, der er PCI slot, knald et kort i der ..
Btw, ingen VGA, saa du skal nok ikke have Windows paa. ;)
Men den er nok lige lille nok til filserver ..?
Kommer naturligvis an paa behovet.
Selv skal jeg bruge den som firewall.
http://www.cortexsystems.net/catalog/product_info....
Lille - check.
Ikke larme - check (ingen aktiv koeling).
Billig - helt rimelig, hvis du spoer mig ..
WLAN - Yep, der er PCI slot, knald et kort i der ..
Btw, ingen VGA, saa du skal nok ikke have Windows paa. ;)
Men den er nok lige lille nok til filserver ..?
Kommer naturligvis an paa behovet.
Selv skal jeg bruge den som firewall.
mine forældre har min gl 133 mhz laptop til at stå som web - fil - dns - mail server.
Lille - check
ikke larme - check (den aktive køler kører næsten aldrig og harddisken syntes jeg ikke larmer)
Billig - check (500,- + en 40gb 2,5" disk)
WLAN - check (jeg har godt nok et lan kort i pcmcia porten lige nu, men det kan skiftes ud jo)
Derudover bruger den 20W ved normalt brug, så den er heller ikke den store strømsluger :)
Lille - check
ikke larme - check (den aktive køler kører næsten aldrig og harddisken syntes jeg ikke larmer)
Billig - check (500,- + en 40gb 2,5" disk)
WLAN - check (jeg har godt nok et lan kort i pcmcia porten lige nu, men det kan skiftes ud jo)
Derudover bruger den 20W ved normalt brug, så den er heller ikke den store strømsluger :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.