mboost-dp1

hjælp til ny comp. opteron??

Gå til bund
Gravatar #1 - zdoom
17. jan. 2006 18:59
Skal have en ny comp da jeg har solgt min gamle 3000+. Har tænkt mig at købe en
AMD Opteron 165 64bit Dual-Core "Denmark" 1.8GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939
og oc den , men jeg ved ikke hvad ram og mobo jeg skal bruge til. Hvad vil folk anbefale? den skal bruges til spil primært. Kræver det en speciel psu eller kan sådan en noname 400w psu godt klare opgaven når man oc'er den? Og hvilken blæser skal jeg vælge, har hørt om standard blæseren i nogen tilfælde kunne klare jobbet ved 2.8ghz men ved ikke om det passer?
Gravatar #2 - demiurgos
17. jan. 2006 19:18
Hvorfor vil du have Opteron til en spille-computer? Opteron er ikke en cpu beregnet til PC'er, men til servers og den slags. Ifølge EDBpriser.dk ligger den i øvrigt til omkring 2400 kr, og for et par hundrede kroner mere, får du en Athlon 64 X2 3800+.

EDIT: Mere om den her.

EDIT 2: Ud over det kan det diskuteres om du som gamer virkelig bør smide penge efter dual core. Så vidt mig bekendt, kommer dual core i langt højere grad til sin ret når der laves tungt 3d-arbejde, komprimeres video og den slags.
Gravatar #3 - zdoom
17. jan. 2006 19:36
q4 understøtter fra næste patch dual, core. og den har 2mb l2 cache. og kan oc's ret meget. 2.4-2.8
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login