mboost-dp1

Hjælp til køb af netværks-HD

Gå til bund
Gravatar #1 - cql
23. aug. 2007 20:32
Hej.

Jeg overvejer at købe en lagringsserver, som jeg dels skal bruge som netværksharddisk. Dog skal serveren også bruges som scanner- og printerserver. Jeg har på nuværende tidspunkt en bærbar, som er trådløst opkoblet til en router. For at give et hurtigt overblik, skitserer jeg nedenfor, hvad jeg har af udstyr:

Router: Netgear Range Max WPN824

Printer: Canon Pixma IP4300

Scanner: HP Scanjet 4370

Jeg har set på Synology Disk Station DS-207, http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361... til godt 1.900kr. Jeg har en idé om, at Synology’en vil være tilstrækkelig. Som harddisk har jeg forestillet mig Western Digital’s 500GB, WD Caviar SE16 WD5000AAKS, http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349... koster knap 800kr.
Jeg kan ikke finde ud af om Synology DS-207 understøtter scanner. Kan I hjælpe?

Planen er, at 'serveren' samt scanner og printer bliver gemt væk i et skab, hvorfra 'serveren' er koblet til den trådløse router via RJ45.

Er de dele helt hul i hovedet, eller kan I sige god for det? -eller har I andre forslag, så kom meget gerne med det.

Håber I kan hjælpe!

/cql
Gravatar #2 - Silentkill
23. aug. 2007 21:51
Lyder fornuftigt nok, dog kender jeg en der har en mindre version af Synology Disk Station, hvis nok DS-107 noget.. en model med en harddisk i. Den understøtter fint nok hans printer, men jeg mener ikke den kan understøtte andre usb-enheder såsom en scanner (dog også usb harddiske).
Gravatar #3 - cql
24. aug. 2007 09:14
Tak for svaret... og ja, jeg kan fint klare mig med DS-107, hvor der 'kun' er plads til 1 HD.

Men jeg skal lige høre dig, om du ved noget om ram-størrelsen. DS-107 er udstyret med 64MB, hvor DS-207 har helt op til 128MB.

Jeg skal højst printe fra den, overfører filer/film/musik, også gerne via ftp. Har jeg så reelt noget at bruge 128MB ram til?
Gravatar #4 - Silentkill
24. aug. 2007 21:52
Dunno.. der er jo en linux OS på den, og den kan køre webserver (PHP/MySQL) og downloade torrents.. det er vel primært det, som den bruger cpu/ram til. Men 64MB fungerer da fint nok for ham jeg kender.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login