mboost-dp1
Hjælp til eventuel radeon 1900 fejl
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Den anden dag da jeg flyttede lidt rundt på nogle dele i min spand, kortsluttede lortet. Tror det var med et strømstik fra strømforsyningen et sted. Nu vil den ikke starte men kun køre det den normal kun plejer at køre i 5 sec ved normal opstart, nemlig 100% blæser på grafikkortet.
Har prøvet af skifte til slot 2.
Har prøvet ny strømforsyning.
Har prøvet at fjerne kortet, og synes ikke at nogle af mine hd arbejder.
Sikkert bundkortet men er sku lidt i trivl.
Bundkortet er fra Asus A8n-sli-se og grafikkortet er også fra asus.
Tak for hjælpen på forhånd
Har prøvet af skifte til slot 2.
Har prøvet ny strømforsyning.
Har prøvet at fjerne kortet, og synes ikke at nogle af mine hd arbejder.
Sikkert bundkortet men er sku lidt i trivl.
Bundkortet er fra Asus A8n-sli-se og grafikkortet er også fra asus.
Tak for hjælpen på forhånd
Du skal altid slukke for PSUen og hive stikket ud når du har dit kabinet åbent. Ved godt at det er nederen at være bagklog, men er bare sådan et godt eksempel på hvad der evt. kan ske hvis man ikke gør det.
Har du en anden computer du kan teste dine stumper i?
Jeg ville nok starte med at pille alt det overflødige fra, og så prøve at fyre op for den.
Altså 1 stang RAM, CPU og Mobo. Prøv at starte den og se hvad den siger. Hvis det ikke virker er der en af de stumper som er istykker, og skal skiftes ud. Hvis det virker begynder du bare at slutte resten af dit hardware til en af gangen, indtil du finder den stump som er defekt.
Men tror du har ret i at det nok er mobo der er røget sig en tur, har du kigget bag ved mobo for at se om der ligger nogle skruer og skaber kontakt mellem kabi og mobo, kan godt være derfor..
Har du en anden computer du kan teste dine stumper i?
Jeg ville nok starte med at pille alt det overflødige fra, og så prøve at fyre op for den.
Altså 1 stang RAM, CPU og Mobo. Prøv at starte den og se hvad den siger. Hvis det ikke virker er der en af de stumper som er istykker, og skal skiftes ud. Hvis det virker begynder du bare at slutte resten af dit hardware til en af gangen, indtil du finder den stump som er defekt.
Men tror du har ret i at det nok er mobo der er røget sig en tur, har du kigget bag ved mobo for at se om der ligger nogle skruer og skaber kontakt mellem kabi og mobo, kan godt være derfor..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.